FargeCrazy Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Hei ! Har over lengre tid hatt mobilt bredbånd her hjemme. Men det er ikke noe for oss, og dekningen er helt ufattelig dårlig her hos oss - vi har prøvd både telenor og netcom. Nå har vi i tillegg bruk for å koble mer enn én maskin til nettet, så da faller mobilt bredbånd ut uansett. Jeg har tittet litt på Ice (igjen så er jo dette mobilt, men man får med router), men hastigheten er ikke den beste, selv om den nok sikkert holder for oss. Det som stopper meg er at det er en grense på 6 GB i måneden, og jeg er overbevist om at dette er alt for lite - da jeg denne måneden allerede har brukt over 10 GB. Vi har ikke fast-telefon, og da blir det vel som oftest et tillegg i prisen - dette hadde vi sluppet med Ice. En stor faktor er pris. Det er egentlig det vi hovedsakelig går ut i fra - selv om det må passe vårt bruk så godt som mulig. I tillegg til dette så leter vi også etter et nytt sted å bo - men det har vi også gjort i over et år allerede, så vi vet faktisk ikke hvor lenge vi blir her vi bor nå. Så hvilken leverandør vil dere anbefale? Har jeg for mange krav? Hvilken leverandør har dere, og er dere fornøyde? Føler dette ble veldig rotete, men men. Setter stor pris på svar! Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Du har allerede svart på ditt eget spørsmål når du sier at dere har brukt 10 GB hittil denne måneden. Ice er ikke noe for dere. Når jeg hadde brukt opp kvoten min hos ICE forrige måned fikk jeg bare 100 kb/s. Selv gammeldags GPRS fra telenor (min reserveløsning siden ICE kan være ustabilt) føles raskt sammenlignet med de 100 kb/s ICE tilbyr når man har brukt opp kvoten. Hvis dere har muligheten for ADSL så er det verd å betale den lille summen til Telenor skal i leie for kobberkapasiteten dersom dere da kan få en rask og stabil linje uten kvote. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå