Gå til innhold

Kraftig lagg i bilde ved overføring via HDMI

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter med lagg/hakking ved avspilling av film/video ved overføring via HDMI fra HTPC til led tv. Problemet er vekke ved bruk av VGA, men noe av hensikten med hele oppsettet er borte ved bruk av VGA. HTPC'en er: AMD Phenom II X4 955, 4 Gb DDR3 @1600Mhz, 60 Gb OCZ SSD systemdisk, AMD HD 6750 skjermkort med clean install av Win7 home premium, WinDVD 2011 og K-Lite Codec pack. TV'en er et splitter nytt Samsung 3D TV i 6000 serien. Er det noen som har en løsning på problemet? Hadde vært evig takknemlig!

Endret av magnawox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nevermind første svaret mitt.. Leste "spilling", ikke "avspilling" :-) Anyway, sjekk om du har kryssa av for å la XMBC sette rett refresh rate ut fra det du spiller av. Dvs. kryss av for "Adjust display refresh rate to match video" som beskrevet her http://wiki.xbmc.org...Videos_Settings

Kan legge til at min egen erfaring med AMD Brazos mot en LG 850N var at W7 insisterte på å kjøre 1080i60 (eller 50, husker ikke lengre) på desktop via HDMI og at det laga mye trøbbel for XBMC helt til jeg stilte den til 1080p og kryssa av for adjust refresh rate.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...