Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til foto-lekse

OF5

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg går nå i 10. klasse og har fått i oppgave å lage en serie med bilder. Disse bildene MÅ ha et spesielt tema, og læreren min sa at det beste hadde vært om temaet hadde vært noe utenom det vanlige. Jeg tenkte å putte bildene jeg skal ta inn i Sony Vegas for så å legge inn en rolig bakgrunnsmusikk i bakgrunnen.

Om noen lurer så bor jeg i nærheten av Bergen, så om noen vet om noen kule ting å ta bilder av så bare spytt det ut.

Det jeg egentlig spør etter her er hvilket tema jeg skal ha. Har grublet frem og tilbake, men det jeg kommer frem til er liksom "vanlig" og har blitt gjort mange ganger før. Vil ha så god karakter som mulig, og vil derfor følge lærerens råd om et noenlunde uvanlig tema.

Takker for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, men det er da ikke regn riktig alle dager, er det?

Det gjelder ofte å være oppfinnsom på det mest vanlige man har rundt seg, da kan man overaske ved å være original.

Og om du f eks tar utgangspunkt i regn:

Dugg på ruter,

iskrystaller,

speilinger av neonlys,

regnvann som tar seg til steder det ikke er tenkt (i stor målestokk kalt oversvømmelser),

store dråper på bilpanser/tak.

Ser du: Her er det bare å bruke fantasien, så vrimler det av motiver.

Lenke til kommentar

Det du nevner her er slett ikke dumt! Opplever omtrent hver dag at det er frost overalt utenfor huset før jeg drar på skolen. Mangel på regn har jeg heller ikke for å si det sånn, og kan dra fordel av det sure nedbøret! Det er vel heller ikke et slikt 'vanlig' motiv å velge, da jeg vil tro de fleste av de andre tar bilder av landskap, lysfoto(med lukkertid) osv. :)

Takk for nyttige tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...