AnonymDiskusjon Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg driter cirka 2-3 ganger om dagen. Er det normalt? Neppe. All denne dritinga har ihvertfall ført til at ræva mi voldtas brutalt noen ganger når jeg driter. Det gjør som oftest ikke vondt, men noen ganger ser det ut som om dasspapiret er tatt fra en scene i en random splatter-film. Masse blod med andre ord. Hva kan dette skyldes? Er jævlig plagsomt å drite så ofte. Kansje jeg skulde prøve å holde meg til utpå kvelden, slik at all dritten kommer ut på en gang? Takk Postet av anonym: 9066f2a0f4afe6d5980eaa29ea76242e 5 Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Prøv med noen avføringspiller og vent til de fungerer så kanskje alt kommer ut på en gang Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 Prøv med noen avføringspiller og vent til de fungerer så kanskje alt kommer ut på en gang Har ikke lyst til å spise avføringspiller resten av mitt liv. TS Postet av anonym: 9066f2a0f4afe6d5980eaa29ea76242e Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 I utgangspunktet er det optimalt å ha så god "sirkulasjon" at du får avføring ved hvert måltid, men det du sier ang. blod er ikke bra. Ut i fra det du sier virker det som at det er ferskt og rødt, noe som gjør at jeg mistenker det kommer av for hard avføring. Må du jobber hardt for å få ut noe ? Har du vært plaget med det lenge ? Du kan prøve å unngå melk og hvete (glutenholdig) fullstendig og se hva som skjer. Det er også viktig å få i seg nok væske. Om du får for lite av det kan det være en av grunnene til at avføringen blir hard. Hva spiser du typsik ? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Prøv med noen avføringspiller og vent til de fungerer så kanskje alt kommer ut på en gang Det å bare kaste piller på problemet blir symptombehandling, så jeg tror det kan være lurt å prøve å finne ut hva som forsårsaker det. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Dra til legen. Det kan være chrons blant masse annet skummelt. 4 Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Godt jeg ikke har det som deg! Her er det 1-2 ganger pr 5dag! 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 I utgangspunktet er det optimalt å ha så god "sirkulasjon" at du får avføring ved hvert måltid, men det du sier ang. blod er ikke bra. Ut i fra det du sier virker det som at det er ferskt og rødt, noe som gjør at jeg mistenker det kommer av for hard avføring. Må du jobber hardt for å få ut noe ? Har du vært plaget med det lenge ? Du kan prøve å unngå melk og hvete (glutenholdig) fullstendig og se hva som skjer. Det er også viktig å få i seg nok væske. Om du får for lite av det kan det være en av grunnene til at avføringen blir hard. Hva spiser du typsik ? Ja, det er ferskt og rødt. Tror ikke jeg driter blod, tror mer at det kommer fra ræva. Av og til må jeg jobbe hardt for å få ut noe, men ikke oftere enn normalt tror jeg da. Vet faktistk ikke hvor lenge jeg har vært plaget med dette, men litt mer enn 1 år sånn cirka. Kansje 2 år, kansje mer. Det er først nå jeg har begynt å tenke på det. Hva jeg spiser typiskt er oftest hjemmelaget mat, som pølser, hjemlaget pizza, lasagne, kjøtt, poteter osv. TS Postet av anonym: 9066f2a0f4afe6d5980eaa29ea76242e 1 Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Sprøkki rævhølet? 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 Sprøkki rævhølet? Driver ikke med den slags aktiviteter, men om det nå er sprukket så er det pga. intens driting. TS Postet av anonym: 9066f2a0f4afe6d5980eaa29ea76242e 2 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Kjøp mykere dopapir, evt ikke bruk så mye krefter når du tørker deg. 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Driter hver andre til tredje dag eg. Holder for meg 2 Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Jeg har ikke drete siden en gang på sent 90-tallet. Endret 24. november 2011 av Erratum 2 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Vil tro at du har fått en anal-rift pga mye tørking, fikk det selv når jeg gikk på do 3-5 ganger daglig før. Hvis du har muligheten, vask deg med vann etter (dvs hopp i dusjen, kan ta et tørk for å få bort store rester) evt unngå å være så grunndig (ikke akkruat delikat) Også vil det selvfølgelig hjelpe å brukte mykere papir. Mener også at jeg har sett reklame for en krem du får på apoteket som skal gjøre helbredingen raskere. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Hos meg så er det en gang pr dag Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Respektløst å komme med unødvendige innlegg om folks "egne rytme". Kosthold og mosjon er jo klart to faktorer som i stor grad påvirker fordøyelse. Ville dratt til legen for å fått mer greie på hva det kan være. 1 Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg har samme problemet som deg Trådstarter. Legen mente det var IBS, så du kan lese litt der å se om du kjenner deg igjen. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Du bør dra til legen med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå