Populært innlegg torbjørn marø Skrevet 21. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Det nærmer seg jul. I fjor kjørte jeg en adventskalender på bloggen hvor jeg fortalte om betydningsfulle personer fra datamaskinens historie. I år vil jeg presentere ulike programmeringsspråk, og jeg håper folk tar utfordringen og henger seg på. Jeg tenkte vi kunne bruke denne tråden til å diskutere de ulike språkene etterhvert som lukene åpnes. Selve kalenderen finner du her: blog.kjempekjekt.com/category/julekalender/ Deltar du aktivt (og konstruktivt) her eller på bloggen gir jeg deg retten til å printe ut et flott diplom du kan henge på veggen, sånn at alle kan se hvor flink du er Endret 21. november 2011 av torbjørn marø 15 Lenke til kommentar
mar85 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Ey! Hvor er "Liker" Knappen? Flott initiativ! Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 For å forberede dere litt på koden dere vil få se i julekalenderen har jeg laget en blogpost hvor jeg løser oppgaven som jeg kommer til å bruke i C#, Ruby, Clojure og Common Lisp. --> Hello World, Euler style I morgen kommer det enda et par løsninger, før det braker løs for alvor neste uke! Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Det er mange måter å løse en programmeringsoppgave på - selv en så enkel oppgave som Euler #1. Det ble derfor en blogpost til i dag. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 skal følge med på denne Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Da er det blitt 1. desember dere, og her er første luke! Om noen har erfaring med dette språket er jeg veldig interessert i å høre deres oppfatning om styrker og svakheter... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Siden din ville ikke vises skikkelig på telefonen min, så ser nå hvorfor jeg ikke skjønte så mye istad. De svarte boksene bak koden wrappet ikke koden skikkelig, slik at det ble mye hvit tekst på hvit bakgrunn. Uansett: Lua har jeg vært borti en del. Ikke så mye selv, men masse addons til alle mulige spill. Det jeg må si jeg liker mest med lua er egentlig hvor utbredt det er. En trenger ikke lære nye verktøy for forskjellige applikasjoner, man kan ofte bruke lua, bare mot et nytt rammeverk (ref. addons i spill) Å kunne passe en funksjon til en funksjon var og artig. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Siden din ville ikke vises skikkelig på telefonen min, så ser nå hvorfor jeg ikke skjønte så mye istad. De svarte boksene bak koden wrappet ikke koden skikkelig, slik at det ble mye hvit tekst på hvit bakgrunn. Siden er langt fra optimalisert for mobil desverre. Men jeg fikk meg ny telefon i går - HTC TITAN med WP7 og 4,7-tommers skjerm - og der funger siden helt fint Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Har gledet meg til denne julekalenderen! Synes Lua er et veldig interessant språk selv, og har brukt det litt til scripting av et MMORPG jeg drev med for noen år tilbake. Husker det jeg likte best ved språket på den tiden var at det var så enkelt å sette seg inn i og at den reference manualen var knallbra. Nå sitter jeg spent å venter på neste luke Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Lek1 kan slutte å vente nå, for her er luke nummer 2. 3 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Spanande prosjekt. Er temmeleg n00b kva programmering gjeld, men vil følgje med på dette. Ein annan ting som gjer Lua interessant – for dei som bruker TeX/LaTeX/ConTeXt – er LuaTeX-prosjektet, som lar ein bruke Lua direkte i eit dokument. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Bra kalender, Torbjørn! Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Det er lørdag, og ganske tidlig, men adventskalenderen må åpnes! Her er luke nummer 3. Hvis noen har andre erfaringer, og ikke er enige i min konklusjon om språket, så må dere si fra. 1 Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Luken for 4. desember ble åpnet i dag morres, og presenterer .NET-språket Boo. 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Hehe, var akkurat innom og snuset. Det du nevner om makroer, har du noe eksempel på dette? Og tegningene, lager du de selv? Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Nye uke og nye muligheter. Og bak luken i dag finner du et annet språk for .NET og Mono, nemlig Cobra. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Kalenderen vil de neste dagene ta for seg språk som egner seg for funksjonell programmering. Og første språk ut er F#. Noen som vil dele noen erfaringer med dette språket? 1 Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Eller hva med Haskell? 3 Lenke til kommentar
Depressure Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 hvor er thumbs up tasten? anyway, kjempegøy og lese, og for en gangs skyld noe på norsk =) skal ta meget dypdykk i lua og boo tror jeg =) Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 hvor er thumbs up tasten? anyway, kjempegøy og lese, og for en gangs skyld noe på norsk =) skal ta meget dypdykk i lua og boo tror jeg =) Ikke dumme valg. Men vent litt med Boo - i morgen får du muligens et enda bedre alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå