Vatto Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Hei, Skal begynne å oppgradere PCen med Hovedkort, Prosessor og Minne. Har velg disse delene: (foreløpig) Upgrade PCen Skal brukes til Gaming og overklokking. Noen som har andre forslag eller kan anbefale disse delene? Endret 21. november 2011 av VattiS Lenke til kommentar
greenman Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Til overklokking er vel Z68 brikkesettet litt bedre. Kan annbefale P8Z68-V PRO. Og standardviften som følger med prosessoren er ikke noe særlig heller. Skal du overklokke mye bør du ta en titt på Noctua NH D-14 evt vannkjøling. Men hvis det er snakk om bare litt, holder det med feks en Cooler Master Hyper 212 pluss. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) EDIT: var litt for sein med å svare. men jeg kan anbefale dustinhome.no som nettbutikk Endret 21. november 2011 av olestokk Lenke til kommentar
Xenon69 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649116 + cpu kjøler 212+ Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Det holder med en 2500k hvis du bare skal game. Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Som sagt ovenfor; Asus P8P67. Intel Core i5 2500K. 4-8GB RAM. Dette er ett ganske så solid valg. Dessuten så kan du jo oppgradere til Ivy bridge når det kommer ut. Til overklokking er vel Z68 brikkesettet litt bedre. Kan annbefale P8Z68-V PRO. Og standardviften som følger med prosessoren er ikke noe særlig heller. Skal du overklokke mye bør du ta en titt på Noctua NH D-14 evt vannkjøling. Men hvis det er snakk om bare litt, holder det med feks en Cooler Master Hyper 212 pluss. Lurer falt på hva det er som gjør att >68 klokker "litt bedre" enn P67. Do tell me : ) Lenke til kommentar
greenman Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Til overklokking er vel Z68 brikkesettet litt bedre. Kan annbefale P8Z68-V PRO. Og standardviften som følger med prosessoren er ikke noe særlig heller. Skal du overklokke mye bør du ta en titt på Noctua NH D-14 evt vannkjøling. Men hvis det er snakk om bare litt, holder det med feks en Cooler Master Hyper 212 pluss. Lurer falt på hva det er som gjør att >68 klokker "litt bedre" enn P67. Do tell me : ) Da har jeg misforstått.. Men uansett er det flere muligheter på Z68 enn P67. Feks: HDMI onboard, intel smart response og SSD caching. Ikke på alle Z68 kort, men de fleste. Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Til overklokking er vel Z68 brikkesettet litt bedre. Kan annbefale P8Z68-V PRO. Og standardviften som følger med prosessoren er ikke noe særlig heller. Skal du overklokke mye bør du ta en titt på Noctua NH D-14 evt vannkjøling. Men hvis det er snakk om bare litt, holder det med feks en Cooler Master Hyper 212 pluss. Lurer falt på hva det er som gjør att >68 klokker "litt bedre" enn P67. Do tell me : ) Da har jeg misforstått.. Men uansett er det flere muligheter på Z68 enn P67. Feks: HDMI onboard, intel smart response og SSD caching. Ikke på alle Z68 kort, men de fleste. Jeg trodde det var på alle jeg XD Uansett så er det lurest å gå for det billigere alternativet, hva det nå enn er i dette tilfellet ; ) Lenke til kommentar
Vatto Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 Takk for svarene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå