Gå til innhold

– Glem billige harddisker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det som blir litt for dumt synes jeg er at butikkene stadig vekk har tilbud på harddisker. netonnet hadde i forrige uke. resultatet blir jo bare enda dårligere marked og desto høyere priser senere.

men men, dette er jo noe alle "må ha" så det selges jo uansett.

Lenke til kommentar

SSD blir jevnt og trutt billigere, men de er ennå langt unna å kunne konkurrere med harddisker på generell masselagring.

Til masselagring er det fortsatt HDD som gjelder. Jeg kommer nok som Heilage til å spare på lagringsplassen i 2012. Dvs. ta en liten opprydding for å fjerne unødvendige dobbeltoppføringer.

Lenke til kommentar

hadde planer om å kjøpe et par wd black 2tb disker, mene det skjer ikke med det første for å si det sånn.

et par venner hadde mer flaks da jeg overtalte de til å bestillte 3x 2tb green seagate til 495,- per stk for tre fire mnder sia

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Kanskje vi er heldige og får prisavslag på NAS som en følge av lavere salg? :)

Salgsnedgangen skyldes høyere priser som igjen skyldes lavere tilgjengelighet. Det stikk motsatte av det som gir prisavslag.

Får satse på at SSD blir billigere. Fin annledning til å masseprodusere store ssd disker til gunstige priser.

SSD konkurrerer i liten grad mot HDD, men i den grad de gjør det så er det en fin anledning til å sette opp prisene på SSD. Det er slik de elementære markedskreftene fungerer.

Det er som er aller mest latterlig er de som selger brukte 2 tb disker på finn som de betalte 540.- for, for langt over 1000.-

Det er jo bare en fordel at de bidrar til å bedre tilgjengeligheten. Det er ikke bare i gull og aksjer man kan spekulere, eller gjøre strategiske salg.

ha 4.6TB ledig så burde klare meg

Der har du en business-mulighet :thumbup:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...