forvirretoggal Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Hei, på www.fornoydefolk.no/nytt holder jeg på med omkoding av eksisterende sider; dog skal det ikke foretas altfor brutale endringer utover selve designet. Et første utkast er "klart" på ovenstående link og alt fint så langt. Siden er testet med: * FireFox 8.0 * Internet Explorer 8.0.6001.18702 * Chrome 15.0.874.121 m * Safari 5.1.1 (7534.51.22) * Opera 11.52 og det er kun Opera 11.52 som tuller. Den putter teksten fra knapp 1 og knapp 2 på knapp 1 (CSS plassert tekst).Dermed blir det selvfølgelig seende feil ut, med tillegg av at den nederste knappen blir stående tom. Ved validering av CSS koden (validering) rapporteres ingen feil. I Firefox, IE, Chrome og Safari blir teksten plassert riktig. Noen tips? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 utf8_norwegian er ikke et gyldig tegnsett. Du har forøvrig glemt et " i samme meta-tag. Lenke til kommentar
forvirretoggal Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 utf8_norwegian er ikke et gyldig tegnsett. Du har forøvrig glemt et " i samme meta-tag. Dersom jeg endrer til charset="utf8" blir æ, ø og å ikke vist korrekt (dersom jeg ikke html-encoder de). Jeg ser jeg hadde glemt to " i samme meta tag. Etter korrigering har det ingen påvirkning på visningen i Opera. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Prøv utf-8. Nei, det skal ikke ha noe å si for visningen i Opera, men når menyen ser slik ut føler jeg ikke for å fortsette å lese: Lenke til kommentar
forvirretoggal Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Prøv utf-8. Nei, det skal ikke ha noe å si for visningen i Opera, men når menyen ser slik ut føler jeg ikke for å fortsette å lese: Akkurat det er jeg enig med deg i Hadde prøvd med charset="utf8" før, men hadde ikke med bindestreken. Utrolig til forskjell et lite tegn kan gjøre Men tilbake til det opprinnelige problemet jeg postet om; kan det være en løsning å bruke en opera-css-workaround for å plassere teksten riktig? Jeg prøvde med Css Fix widgeten til Opera, men den fant ikke noe å rette, så sånn sett er det litt vanskelig å vite hvor man skal begynne... Åpen for forslag, om noen har noen. Endret 21. november 2011 av martinbn Lenke til kommentar
agm Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Får samme resultat i Opera 11.52 som i Chrome, FF osv. Forresten, hvorfor bruker du en masse javascript for å endre menybilder? Gjøres lett i CSS: a { background:url(bilde1.jpg); } a:hover { background:url(bilde2.jpg); } Lenke til kommentar
forvirretoggal Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Får samme resultat i Opera 11.52 som i Chrome, FF osv. Forresten, hvorfor bruker du en masse javascript for å endre menybilder? Gjøres lett i CSS: a { background:url(bilde1.jpg); } a:hover { background:url(bilde2.jpg); } Slik kommer det opp til meg og har testet fra flere maskiner, med samme visning som på bildet her. Vel å merke, kun i Opera. Har også prøvd å slette all cache, avsluttet Opera og sjekket igjen uten at det utgjør noen forskjell. Skal se på å gå bort fra Javascript på de elementene jeg kan gjøre det på Takk for tipset. ------------ Vel, da har jeg gått bort fra JS for å bytte bildene, og har fått problemet løst. Løsningen ble å legge på ekstra div og skrive ny css klasse, slik at jeg får justert hvor teksten skal plasseres over knappene Endret 22. november 2011 av martinbn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå