E_B84 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Hei Akkurat kjøpt meg (på vei i posten) et nytt nettverkskort som har to antenner, men lurer på om jeg får utnyttet dette maks med min nåværende router? I info om antenne står det følgende: Support Antenna Diversity, 1 internal antenna on board, 1 external detachable antenna Alle specs her: http://www.asus.no/Networks/Wireless_Routers/WL520gC/#specifications Leser jeg rett at det er to antenner på denne, èn intern og èn ekstern? Eller er det bare en klønete måte å skrive at det er en intern antenne som får mottak via ekstern antenne? Takker for all hjelp Lenke til kommentar
huron Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Hei. Er det du alene som skal benytte denne? I så fall så betyr det ikke så mye om den har to eller en antenne. Kom gjerne tilbake med erfaringer på hvordan den fungerer. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Du er ute etter en N router du. Den Asusen er ikke en N router. Netgear WNDR3700 eller WNDR3800 er gode dual band routere som støtte 2 simultane trådløse nettverk, ett i 2,4Ghz båndet med b, g og draft N støtte, og ett i 5Ghz båndet med ren N. Skal du kunne bruke det rene N nettet så må du ha et nettverkskort som også støtter reint N nettverk IKKE draft N. Reint N har teoretisk overføringshastighet på 480mb/s, mens Draft N har teoretisk hastighet på 300mb/s. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå