Gå til innhold

Hva synes du om fraktpriser på forskjellige nettbutikker?

Anbefalte innlegg

Synes dere posten tar mye for å sende pakker? (ok, litt retorisk spørsmål men)

Etter deres erfaring: Hvilke nettbutikker er "snille" og slår sammen flere pakker (f.eks kabinett+annet stæsj) for å redusere frakt-kostnadene? Hvilke nettbutikker er best til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er veldig godt fornøyd med ps data. de pakker mest mulig sammen før det sendes. komplett er av og til helt på trynet. bestilte en pc i deler der fra og så klarte de pokker meg å sende cpu og harddisk i egne forsendelser med nye avgifter osv...komisk

Lenke til kommentar

Ja, det er dyrt. Kanskje posten kunne trengt en billigere konkurrent. Kanskje en som konsentrerte seg om kun pakker, og kun leverer på en plass per tettsted/by. Så kan man selv velge om man vil betale ekstra for å få pakken kjørt ut eller ikke. Pakkeslipper kunne også fint vært sendt i form av sms/mms/epost i stedet for via postbud til postkassa di.

Men for å ikke spore av med buissiness-ideer:

Dominus sier PSdata er flinke til å samle bestillingen og at komplett kan være noe håpløse.

Hva med MPX? Jeg har hørt at de kun fakturerer 99 kr for hele forsendelsen om man kjøper en komplett PC derfra. Hva med ikke-hele PC'er? Går de også for 99kr eller må man betale 4x99 kr for skjerm+høytalersett+kabinett+CPU ?

Enn microplex?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

altså, bestiller du en skjerm+kabinett så skal det godt gjøres å få det i en pakke...

handlet cpu,hk,minne og lydkort via mpx, fikk alt i samme pakke uten problemer.

Lenke til kommentar
altså, bestiller du en skjerm+kabinett så skal det godt gjøres å få det i en pakke...

handlet cpu,hk,minne og lydkort via mpx, fikk alt i samme pakke uten problemer.

Hvis du hadde kjøpt en komplett PC hos MPX så hadde du bare måttet betale 99kr i frakt (totalt) selv om det er mange pakker. Jeg lurte bare på om man kan få samme total-prisen på frakt, selv om man ikke kjøper alt på MPX? (f.eks om man kjøper innmat + kabinett men ikke skjerm, altså 2 pakker til totalt 99kr)

Lenke til kommentar

Enn microplex?

Jeg har kun bestillt derfra en gang, da jeg fikk pakken så den noe merkelig ut. Jeg hadde bestilt 2x ok.no tskjorter, en kjøleribbe + vifte og en func 1030.

Som de fleste vet kommer funcen i en stor flat metall eske, så den fikk ikke plass i "hovedpakken". Da hadde mp-folka teipa den fast til "hovedpakken" så det skulle bli sent som ett kolli :D

Veldig fornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...