MrVilla Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Hei. Bare et hjertesukk fra min side her angående tilbehør til Iphone og mangel på forståelse fra betjening. Jeg fikk for noen måneder siden denne av min samboer til presang. Hun hadde vært på eplehuset for å finne noe som passet både som opplader og for å styre musikken slik som jeg ønsket og som igjen ikke var for dyrt. Av betjenningen så fikk hun da vite at denne var ideel til dette formålet. Her kunne jeg lade mobilen og styre ipoden (på iphonen) og alt for en liten 500 lapp. Glad og fornøyd så ga hun meg denne i presang og jeg likte den veldig godt. I hvertfall til jeg skulle spille musikk. På denne fjernkontrollen så hadde jeg mulighet til å bla frem og tilbake innenfor en spilleliste, alternativt en artist, men jeg kunne ikke bytte mellom spillelister eller artister. Med meny knappen så kunne jeg bla bakover i menyen, men kunne ikke velge noe så den knappen var for min del kun til pynt. Jeg syntes dette var merkelig og gikk til eplehuset for å høre om dem kunne bytte denne da jeg antok at den ikke fungerte som den skulle. Stor var min overraskelse da det visste seg at den knappen ikke var ment å bruke slik det var forespeilet samboer(!) Med den fjernkontrollen så måtte jeg fysisk frem og skifte spilleliste, artist etc. "og jeg kunne jo ikke forvente at jeg skulle kunne bruke alle knappene på en fjernkontroll?" Vel…..når jeg kjøper en dings med en fjernkontroll med så få knapper så forventer jeg faktisk å kunne benytte dem. I det minste så forventer jeg å kunne benytte produktet til det formålet som er forespeilet kunden. Nå er jeg ikke noe fanboy på apple eller MS, men jeg tror at man skal være over snittet glad i apple for å synes at denne løsningen er genial. I det minste så burde man opplyst om denne begrensningen når man kjøpte den. Jeg kommer ikke på noen god måte å arrangere musikken på iphonen min på slik at det blir en god løsning her og jeg ser heller ikke noen grunn til å endre noe for å kompensere for manglende brukervennlighet på en dings som dette. Jeg vil påstå at jeg er en temmelig nøytral kunde. Dersom noe fungerer som forventet så er jeg glad, og dersom ikke så klager jeg og det helt uavhengig av om det er apple, toyota eller SAS. Dersom noe ikke fungerer som forventet så er jeg heller ikke interessert i å få en holdning ala "Du må jo forstå at ...bla bla bla " Det bør en seriøs produsent og forhandler holde seg for god til. Dersom dem heller hadde beklaget at den ikke svarte til forventningene og tilbudt seg å ta den tilbake så hadde alt vært i orden (selv om jeg sikkert fremdeles hadde vært forundret over mangel på funksjon) og saken hadde vært ute av verden. Slik som nå så sitter jeg bare igjen med et veldig dårlig inntrykk, og skjønner hvorfor apple scorer så dårlig på kundebehandling dersom betjenning blir opplært til å være nedlatende og bedrevitende ovenfor kunden. Jeg har fått dårlig behandling andre steder, men aldri har noen av betjenningen gjort narr av mitt bruksmønster for å unnskylde det jeg kaller for manglende funksjon. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 I følge forbrukerkjøpslovens §§ 15 og 16 så har varen en mangel dersom den ikke er "passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått[...]" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå