Gå til innhold

Hvordan er det å være vikar?

Varglun

Anbefalte innlegg

Jeg skal slutte i fast jobb for å prøve meg som vikar, er det noen som har erfaringer å dele?

Hvordan bør jeg gå frem?

Hvilke vikarbyråer er det der ute?

Hva er viktig å tenke på/gjøre?

Er villig til å prøve meg i alt og gleder meg.

Bor i nordland

Mvh

Snart jobbsøker igjen ^^,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lønna er fra 130,- og opp. Men vikarbyråene spørs deg som oftest om hva du forventer av lønn, så om du nylig har hatt en jobb, vil den gå ut ifra hva du hadde der om du skulle få jobb hos de.

Av vikarbyår oppe i Nordland har du blant annet disse: Proffice, Adecco (jeg nekter å jobbe for denne), Manpower og Personal Team.

Av hvordan det er å jobbe for vikarbyrå, så er det relevant for meg å vite om

du tenkter på å jobbe fulltid eller deltid? Vil ikke unødvenig skremme deg bort.

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Sa opp i går fra fulltidsjobben min og vil prøve å jobbe fulltid som vikar eller ihvertfall nok til å betale husleie og litt mat.

Jeg har bestandig hatt full jobb og sikkerhet så er spent på hva som møter meg nå.

Herregud for en dårlig ide.

Lenke til kommentar

Herregud for en dårlig ide.

Hmm, det var da svært negativt med tanke på visdomsordene du har i din egen signatur.

Uansett, sa opp for noen dager siden og har relativt kort oppsigelse med tanke på at jeg ikke har jobbet her så lenge. Men ble bedt om å være ut dette året, tror nesten sjefen venter at jeg ombestemmer meg.

Er ung og har nettopp satset på denne byen, da vil jeg ikke nøye meg med en jobb som ikke gir meg noe. Jeg jobber max en time eller to om dagen, resten går med til å lese bøker, fb og snakke med mine få kollegaer når de er inne.

Desverre kjennes det ut som jeg råtner bort, jeg møter ikke nye mennesker, hjernen min blir snart til grøt og satser jeg ikke nå er det ikke sikkert jeg tør om et halvt år.

Jeg unner denne jobben til noen som kan sette pris på mye rolig tid, selv trenger jeg mer input så da får det være at jeg gir fra meg god lønn og god tittel.

Så derfor spør jeg igjen, er det noen som har tips til en som vil ut å prøve masse nye yrker?

Ikke bare hvilke vikarselskaper jeg bør oppsøke, men generelt privat som offentlige, det viktigste en kan gjøre er å møte opp, men har dere noen flere tips?! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...