Gå til innhold

Sniktitt: The Secret World (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm sitter igjen med litt fanboy følelse etter å ha lest artikkelen. Virker lite troverdig at journalisten har noen MMO erfaring, spesielt med tanke på at skill systemet her ligner ufortreffelig på AO (anarchy online, også fra FunCom, og som var min spede begynnelse i MMO verdenen), samt mekanikken. Og et skip er vel langt fra noen grotte, eller var det kanskje et dårlig forsøk på å oversette Dungeon før en senere i teksten kom frem til å bruke instans i stedet.. Uansett, Wow og til dels AO har og hadde ganske avanserte sjefs kamper, og det som er beskrevet i denne artikkelen føles heller generisk enn orginalt noe som forøvrig er veldig standard for FunCom, flinke til å hype, dårlige til å levere..

Lenke til kommentar

Jeg har spilt massive onlinerollespill siden Ruins of Kunark-utvidelsen til EverQuest, og har vært innom de fleste store spillene i sjangeren. Mye av den tiden er brukt på raiding på svært høyt nivå. Jeg spilte også Anarchy Online i fire år. Jeg synes ikke at MMO-erfaringen min er oppe til diskusjon.

 

På hvilken måte ligner ferdighetssystemet her på det i Anarchy Online, hvor man investerer ferdighetspoeng (basert på erfaringsnivå) i kategorier som favoriserer rasen og klassen du har valgt? Det er kun måten man tilegner seg poeng på som er lik, utover at alle kan investere poeng i alt (med store ulemper).

 

Ja, grotte var et forsøk å oversette et begrep man vanskelig kan oversette, og et vi benytter jevnlig. Når jeg senere bruker instans så er det for å variere språket. Ja, både World of Warcraft og Anarchy Online har svært avanserte bosskamper, men Deadmines eller Temple of Three Winds stiller ikke akkurat hissige krav til mobilitet eller tanking. Det er ingenting unikt med en boss som cleaver eller krever å line of sight-blokkes, det unike er at dette skjer i den første instansen i hele spillet.

 

Dere lesere er ikke alene om å være skeptiske, men til tider grenser oppførselen til en lynsjemob. Anarchy Online var et strålende massivt onlinespill med betydelige startvansker, Age of Conan var altfor tomt da det blir utgitt. Jeg kan ikke forstå at noen av disse tingene er poenger for at Funcom ikke kan å lage massive onlinespill. Spillet ser fryktelig lovende ut, og man trenger ikke å være en fanboy for å mene det. Derimot har man et horn i siden til det norske studioet om man mener at det neste spillet deres ikke kan være bra fordi man ikke syntes at de to foregående var det.

Endret av Odesseiron
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Også Age of Conan så veldig bra ut og fikk mye mer postiv mot det. Og se hvor Age of Conan er nå da.Jeg tror ikke Secret vil klare å måle seg med Star Wars eller Guild wars 2.
Ja se hvor AoC er nå. Produktet har aldri vært bedre. Makan til tuffs!

 

Jaja, alle har sin meninger om dette.

Lenke til kommentar

Også Age of Conan så veldig bra ut og fikk mye mer postiv mot det. Og se hvor Age of Conan er nå da.Jeg tror ikke Secret vil klare å måle seg med Star Wars eller Guild wars 2.

 

Om du bare skal se på hvordan andre spill har vært og ikke tror på nyutvikling i samfunnet og ellers i verden så må jeg si at du sliter litt.

Det er ett annet team som jobber med TSW enn det var med AoC og jeg er temmelig sikker på at FC har tatt til seg alle feillene de gjorde med AoC og retter dem opp til TSW er lansert.

 

Tufs

Lenke til kommentar

Er det sagt noe om betaen og når den skal være?

Lukket betatesting har pågått siden mai 2011. Det er kun noen få spillere som har sluppet til så langt (men antallet skal økes fremover nå etter hva jeg har forstått).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...