Gå til innhold

Helt enkel pc til nettsurfing

Anbefalte innlegg

Heisann.

Lurer egnetlig på om disse billigpc`ene fra expert/elkjop er noe særlig i det hele tatt.

Eks: http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=198683

Har tenkt på en extra bærbar PC som kun skal brukes til enkel nettsurfing/regningbetaling når jeg ikke har med min andre bærbare PC. Vil helst ha 15.6 tommer skjerm så disse minipc`ene er uaktuelle.

Så spm er da, duger disse i det hele tatt? eller blir det som å tråkke i sirup?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå heller for:

ASUS X53U 15.6" HDRadeon HD6320, AMD E450,4GB RAM,500GB HDD,DVD±RW,kamera,BT,W7 Home

Har noe tilsvarende som mini laptop, det er nok veldig mye bedre kjøp en hva du linker til.

Nå kan det kanskje finnes noe ennå bedre, men jeg syns expert maskinen var dårlig kjøp. Spør i så om å kunne prute litt på prisen i så fall. Nå hadde nok maskinen funger, men å kjøpe katta i sekken, syns jeg lite om.

Eneste jeg kan se på den maskinen jeg linker til er eventuelt SSD disk som muligens er basert på sata 3 (crucial M4 128 GB) så ville jeg sagt det var super kjøp. SSD disk er å anbefale til laptop. Bytter nok til SSD etter noen måneder i min minilaptop.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

De aller billigste maskinene er aldri noe særlig. Det er så vidt de holder til å lese VG. Byggekvaliteten er som oftest veldig dårlig og de er satt sammen av de aller billigste komponentene som igjen korter ned levetiden. Går du opp i 5000,- klassen får du med en gang en mye bedrea maskin som vil være mye raskere og vare mye lengre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ASUS Eee PC 1215B 12,1" HD Sort maskin selv, mest fordi jeg tar med meg på forskjellige steder, den virker bra, ikke noe spill/video film maskin, men den virker vertfall brukbart sammenlignet med andre mini bærbare.

Er selv enig å gå den veien noe særlig under 3000 kr ofte kan bety både dårlig kvalitet og lite fremtidrettet.

Men har man SSD disk, er det fult brukbart. Det er bare synd at Atom fremdeles finnes, for den platformen som du nevner, kan diskuteres hvor dårlig den faktisk er.

E-450 er ikke så ille sammenlignet, har man 4 GB ram burde det meste gå greit, om man ser bort i fra prosessoren. Så mye HD 1080p filmer + spilling er ikke noe særlig, resten går nok greit.

Så skal man vurdere Atom, er nok linux å foretrekke.

HD6630 er neppe like godt kompaktibel mot linux, som for windows 7. Så da er nok intel eller Nvidia basert skjermkort mere egnet.

Men er jo enig at firefox, og andre nettlesere samtid og se på Webtv i HD er neppe å anbefale om det brukes silverlight. Men det går jo igjen på prosessor/skjermkortet som er dårlig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har man penger/familje etc:

Så kan jo f.eks ASUS X53SV 15.6" HDGeForce GT540,Core i5-2430M,6GB RAM, 640GB HDD,DVD±RW,kamera,BT,W7 Home være noe, riktignok begynner man å komme opp mot spillmarkedet med denne maskinen, er kanskje ikke helt lydløs heller. Men denne burde fint klare windows 8 problemfritt.

Den E-450 saken, kan gjøre det dårlig i windows 8, selv om systemkravene ikke er vel stort endret, så kan det likevell gi dårligere ytelse.

Harddisken også her, er dårlig, man bør ha SSD, men ellers bør denne være fremtidrettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...