geralf Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Hei, Jeg har problemer med bruk av skjermkort i AGP-porten. Problemet er at når maskinen starter opp og operativsystemet kommer til lasting av personlige innstillunger, så restarter maskinen på nytt, og dette gjentar seg på nytt..........til jeg må slå den av med 'power'-knappen. Jeg har byttet til andre AGp skjermkort med samme resultat. Det som kan variere litt er hvor i oppstartsprosessen dette skjer. Dett har fungert tidligere, og skjermkortene er teste og funnet i orden på annen maskin. Hvis jeg setter i et PCI basert skjermkort går det greit, men er selfølgelig lite moro (8 mb). Har forsøkt å starte i VGA modus og sikker modus men det samme skjer da også. Oppgradert bios - uten hell. Systemhøytaleren pleier å lage en stygg hyle/skurrelyd når dette skjer, og går ikke vekk før maskinen slås av. HK: MSI K7T Turbo CPU: AMD Athlon 1200MHz RAM: 512 MB SDRAM 133MHz Skjermkort: TNT 16MB (AGP) og 3D Prophet II 32Mb (AGP) / ATI RageII (PCI). Hvis noen har en ide om hva dette skyldes, så vennligst svar tilbake. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Hei, et skudd i mørket, men har du prøvd sette hastigheten på AGP-porten til "Auto"? (i BIOS) Hadde lignende problem selv (P3 -system). Løste seg for meg. mvh roger Lenke til kommentar
geralf Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Skjermkortet støtter AGP 4X (3D Prophet II) og i bios er 4X mode enabled, og AGP drivin control satt til Auto. Dette har som nevnt fungert tidligere uten problemer, så hva som har gjort dette nå er uvisst, da jeg ikke har installert noen ny hardware eller noe slikt. Takk for ditt var roger. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 I mangel av bedre ideer: Hvis du har en gammel hd liggende et eller annet sted kan du ta ut den som sitter i nå, og putte i den gamle. Deretter legge inn OS (windows?) og se om den oppfører seg på samme måten nå. Da får man i det minste sporet opp om det er OS eller noe annet som føkker. (Og om det ikke er OS'et som føkker hadde det jo vært trist om du sletta system fra den disken du normalt bruker.) -pg Lenke til kommentar
geralf Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Vel, dette var en god ide! Sitter nå med en annen disk og OS i samme maskin som har problemer med AGP-porten, og nå funker det bra ser det ut til. (MED AGP skjermkort) - Bank i skrivebordet! . Kjører nå Win98 (som virker nå) mot normalt Win2k. Ser ut til at det blir en lang natt med formatering, installering og alt annet morro. . Takk for ditt svar og ide petterg Lenke til kommentar
petterg Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hvis du er litt smart nå, tar du image av system partisjonen så fort du er ferdig med å instalere alle nyttige programmer (før du legger inn fildelingsprogramer og andre som føkker opp), slik at neste gang du er i samme situasjon er det bare å putte i cd'ne med imaget, så har du en nyinstalert pc på en halv time. (Selvsagt har du egen partisjon for lagring, slik at filene dine ikke blir påvirket av dette.) -pg Lenke til kommentar
geralf Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Ja,det vil bli gjort. Jeg ha imidlertid hatt problemer med installasjon av w2k etterpå. Ette installasjon av boot-diskettene fra W2k, like før CD-Romen skal benyttes, skjedde det samme - systemhøytaleren ga den vante skurre-lyden, og skjermen ble svart. Tok så og formaterte disken, skiftet til FAT32 filsystem, satt i PCI skjerrmkortet, og har nå et 'rent' system på den ene partisjonen. Skal nå installee disse '4 in 1' driverne som fulgte med hovedkortet. Et spøsmål: Jeg kikket på systemet (enhetsbehandling) og funner ingen AGP driver/controler eller lignende - dette fordi den ikke er installert enda ? Er veldig spent når jeg bytter til AGP skjermkort senere i dag! Takk for din interesse og hjelp petterg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå