Gå til innhold

HD på Pc skjermen? LG W2452T

Carlgutt

Anbefalte innlegg

Gikk her om dagen til innkjøp av en "Jotech Digital VGA cable - High definition AV pack" så jeg kunne hooke opp xboxen til PC skjermen min(LG W2452T). Har fikset lyden med hjelp av de Jack adapter greiene, men klarer ikke helt å falle for bilde. På display settings så kan jeg bare endre på screen resolution, som nå er satt på 1920x1200 og jeg er tilkoblet med en VGA kabel. Men dette trodde jeg skulle gi meg full 1080p? Jeg ble ikke akkurat blown away av bildet, men det er muligens fordi jeg ikke har spilt xbox på noen år nå? Jeg synes f.eks. mass effect 2 så mye penere og skarpere ut på PCen min, enn på xboxen - selv om det er på samme skjerm. Skjønner jo at Pcen er kraftigere enn xboxen, men trodde ikke at det skulle ha noe å si på selve klarheten av bildet?

Har jeg missed out on something, eller innbiller jeg meg bare ting? Er veldig teknisk inkompetent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor det i det hele tatt står "digital" i varenavnet lurer jeg fælt på. Det er ingenting digitalt med det kabelsettet. Alt er analogt. Det kan også forklare at bildet blir litt uskarpt. Se på skjermen om du har noe "auto adjust" eller hva det nå heter. Det kan hjelpe litt. I tillegg er native-oppløsning på skjermen 1920x1200 noe som betyr at 1080-materiale blir skalert. Det kan også føre til litt uskarpt bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...