Notelitten Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Så du påstår at ingen i Høyre er idioter. Jaha, ja. Siden jeg driter i høyre sin politikk får jeg ta lokale eksempler på idioti: Solgte BKK. Når du har en maskin som lager gull av regnvann, i en av verdens mest regntunge byer, HVORFOR selge denne maskinen?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!??! Bare fordi BKK ble solgt, betyr det ikke at de har sluttet å "lage gull av regnvann". En privatisering vil gjøre intet mer enn å gi BKK en kraftig vekst (siden pengene ikke lenger går til kommunale utgifter), og de vil effektiviseres. Hvordan er dette idioti? Forøvrig har jeg lite å si om bybanen, økonomisk taps-prosjekt. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Så hvor kraftig vekst har BKK fått? Klarer de å lage mer kraft av regnvannet med de samme turbinene, eller får de private det til å regne mer? Hvor mye mer penger har kommunen fått? ... For INNBYGGERENE i kommunen er det det siste spørsmålet som er viktig. Endret 20. desember 2011 av Red Frostraven Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Når solgte Bergen seg ut av BKK? Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Er ikke han fyren på rundt ett minutt jo snylteren Mimir Kristjansson selv? http://www.minervanett.no/2011/03/17/er-det-lov-er-det-greit/ Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Red Frostraven, først og fremst er jeg ikke sikker på at BKK er privatisert enda, når jeg begynte å lete etter kilder ser jeg følgende: Bergenshalvøens Kommunale Kraftselskap (BKK) Aksjonærer Statkraft Industrial Holding AS 49.9% Bergen Kommune 37.75% Askøy Kommune 2.48% Lindås Kommune 1.95% Fjell Kommune 1.89% Sund Kommune 1.02% Heradskass I Kvam 0.90% Meland Kommune 0.76% Radøy Kommune 0.74% Voss Kommune 0.62% Øygarden Kommune 0.52% Austrheim Kommune 0.43% Vaksdal Kommune 0.37% Gulen Kommune 0.27% Høyanger Kommune 0.12% Fedje Kommune 0.12% Masfjorden Kommune 0.1% BKK eies altså av Statkraft, og diverse kommuner. ved statkraft er 100% av aksjene eid av den norske stat. Det er mulig jeg misforstår noe her, men slik jeg ser det, er ikke BKK privatisert, og dersom det ikke er det, kan jeg ikke argumentere for privatisering med deres resultater per i dag. Klarer de å lage mer kraft av regnvannet med de samme turbinene, eller får de private det til å regne mer? Kanskje de har økonomi til å videreutvikle turbinene, vassdragene samt andre inntektskilder. Hvilket privat selskap er da ikke ute etter vekst? Hvor mye mer penger har kommunen fått? Kommunen skulle aldri ha fått penger av BKK til å begynne med. For INNBYGGERENE i kommunen er det det siste spørsmålet som er viktig. Tja, jeg bryr meg heller om å ha et konkurransedyktig energi-marked med en kraftig vekst(som følger av at pengene brukes på utvidelse heller enn kommunen selv), enn et firma som blir økonomisk lammet av å gi bort inntektene sine til kommunen. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Denne verden er snudd på hodet: Norges kommunistiske parti anno 2011 = Høyre OPS? veldig komunistisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Denne verden er snudd på hodet: Norges kommunistiske parti anno 2011 = Høyre Og "kilden" er altså som vanlig en forumtråd opprettet av deg selv med ditt bisarre værdenssyn. :!: Hva er det du prøver på kgun når du stadig linker til dine egene forumtråder som "kilde" og "bevis"? Satser du på at folk ikke skal trykke på linken også bare se "oj se der er det en link, ja da er det nokk sikkert bevist"? Eller er det bare for å skape trafikk til egene tråder? Filmklippet viser ihvertfall godt hvordan ungdummspolitikerene blir trent opp fra moderpartiet om hvilke fraser de skal bruke i skoledebatter. Og der er hersketeknikker det eneste de kommer med. Ingen gyldige argumenter, el. Og de fleste naive ungdumm svelger det selvsagt rått. På det innlegget fikk du mange poeng gitt Og "kilden" er altså som vanlig en forumtråd opprettet av deg selv med ditt bisarre værdenssyn. :!: Hva er det du prøver på kgun når du stadig linker til dine egene forumtråder som "kilde" og "bevis"? Satser du på at folk ikke skal trykke på linken også bare se "oj se der er det en link, ja da er det nokk sikkert bevist"? Eller er det bare for å skape trafikk til egene tråder? Hvorfor ikke lenke til en egen tråd når den er minst like seriøs som opprinnelig post? ... med ditt bisarre værdenssyn. Det bør du greie å underbygge, gjerne med lenker til ting jeg har skrevet på dette forumet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå