Anina Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg tenker veldig fortiden om å ta master i Australia, både for å bli rikere på livserfaring og for å få ett annet perspektiv på faget mitt som er innen samfunnsvitenskap. Masteren tar også bare ett år, litt forskjell fra i Norge der den tar 2 år. Men jeg er mest redd for at det blir sykt mye skolearbeid? Det er lagt opp slik at det er 4 fag første semester og 2 fag + master oppg på rundt 50 sider på andre semester. Noen her som har tatt en master i Australia? Er veldig vant til mye fritid som student i Norge... Er studentene litt eldre også kanskje da? Blir 27 år når jeg kommer så langt.. Alle dere som har studert i Australia som utveksling kan også svare på hvordan dere har hatt det der og hva dere anbefaler:) Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Tok et halvt år (som en del av bachelor-utdanningen min) i Australia. Veldig fin opplevelse. Fint land med hyggelige folk Alderen er ganske bredt. Er nok helt naturlig å se Master-studenter i din alder. Har vurdert selv å ta en Master-utdanning i utlandet, men kom over en utfordring. Og det er at et ett-årig Master blir ikke godkjent i Norge. Du må ha to år, eventuelt like mange fag som det er i et to-årig. I Australia, og sikkert mange andre steder, så er det fire år Bachelor, og ett år Master. I Norge er det tre år med Bachelor, og to år med Master. (hvis jeg husker rett) Viktig at du sjekker dette opp med studieveiledere! Anngående fritid. Nå har ikke jeg tatt Master, bare Bachelor. Men Bachelorutdanningen min der besto av å være i forelesning i snitt to timer om dagen. Men vil tro dette avhenger veldig på hva slags utdanning og hvilke fag man tar. Edit: Har sett på noen linjer i Australia igjen. Nå finner jeg nesten bare 2-årige Master, noe jeg ikke gjorde før. Uansett, viktig å være oppmerksom på det Endret 22. november 2011 av Nerowulf Lenke til kommentar
Anina Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 Hei takk for svar! Jeg har hørt det der med at de kan ta fire år bachelor og ett år master. Den masteren jeg har sett på er bare ett år (og det er få skoler i Australia som har faget). Ettårig master fra utlandet blir ikke godkjent som opptak til doktorgradstudiet i Norge, men det er ikke noe jeg kommer til å ta. En annen ting er at jeg blir ikke yrkesutdannet (til noe som må godkjennes i Norge) så derfor vil ikke antall år i masteren si så mye, det blir heller opptil arbeidsgiver når det gjelder ansettelse. Men jeg ser at når det gjelder tittel på hva man kan kalle seg kan være avhenging av at man må ha studert 300 studiepoeng.. Flere som har noen innspill? Har ikke fått tatt utveksling i bacheloren så derfor er vel masteren min den sjangsen.. Lenke til kommentar
charlie83 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hei! Nettopp sendt deg mail med min forklaring/master i Australia Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå