Gå til innhold

Hvilket kompaktkamera mellom 2500-3000 anbefales?

Anbefalte innlegg

Det går jo ikke ann å få noe nytt med det første heller, dette er en utgående modell også siden S100 har kommet

Sa butikken det ?

S95 skal selges ved siden av S100, siden S100 ikke er en direkte erstatning til S95, utifra det jeg har hørt/lest.

Neida, men bare jeg ikke fikk no nytt der og da, må vente på svar nå siden de skulle sende no mailer og slik. Når jeg sier det er en død pixel der så blir jeg ikke trodd, det som er forbanna kjiipt for jeg hadde aldri laget no sak om jeg fikk et "feilfritt" kamera.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S100 er erstatteren til S95, akkurat som S95 var erstatteren til S90, 600D til 550D som igjen var for 500D som var for 450D etc etc.

Canon har et konsept med at de for enkelte serier har begge de to nyeste modellene i sortimentet - den eldste som den billigste. S100 er den direkte etterfølgeren til S95 - det er bare S95 som fremdeles selges. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

S100 er erstatteren til S95, akkurat som S95 var erstatteren til S90, 600D til 550D som igjen var for 500D som var for 450D etc etc.

Canon har et konsept med at de for enkelte serier har begge de to nyeste modellene i sortimentet - den eldste som den billigste. S100 er den direkte etterfølgeren til S95 - det er bare S95 som fremdeles selges. :)

Nja, jeg stoler på at Akam bare sier sannheter og ikke driver med usannheter :)

Linkelink.

Og apropos S95, så vil den modellen fremdeles være i produksjon og salg - S100 kommer inn som en mer avansert modell i samme serie, og vil ikke erstatte S95.
Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det at S100 skal være "en klasse over" S95 og selges parallelt er bare PR-tåkeprat fra produsentens side. Samme manipulasjonsteknikk brukes av en rekke andre produsenter også for å fremme sine siste lanseringer.

Lenke til kommentar

Nja, jeg stoler på at Akam bare sier sannheter og ikke driver med usannheter :)

Linkelink.

"Marketing."

http://www.dpreview.com/news/2011/2/7/canoneos600d

London, UK, 7th February 2011 – Canon today announces the launch of the EOS 600D – a compact, lightweight Digital SLR (DSLR) that makes capturing exciting, fun and creative images easier than ever. The perfect choice for aspiring photographers looking for a combination of outstanding image quality and ease-of-use, the EOS 600D sits at the top of Canon’s entry-level EOS line-up, above the existing EOS 550D and the new EOS 1100D.

..Vil du si at 600D ikke er den direkte etterfølgeren til 550D? Selv om marketing-nissene til Canon påstår at den er "over" 550D?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fortsettelse følger:

Jeg leverte inn kameraet for andre gangs rep men de fant ikke noe, men når jeg fikk det igjen og fant jeg 5 pixelfeil i kameraet. Dro ned til butikken dagen etter og fikk et nytt og det var like dan, deretter tok jeg opp en rundt til med å sjekke flere kameraer i butikken og fant samme feil på 3stk. Dette er en hel serie med feil som er lite morsomme og selge, ble enig med mannen i butikken at jeg tok noe annet og endte opp med Panasonic DMC LX5 med et mellomlegg isteden. Dette har blitt sjekket opp og ned så jeg synes dette var et meget godt kjøp. :)

Det var kjedelig å være kameraløs i 2 mnd men nå er alt bra igjen og jeg har fått noe sprekere

enn det jeg kjøpte i utgangspunktet. Bare å vente på mildere tider og klikke rundt igjen, skal bli godt og prøve det ute ved gode omgivelser. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...