waters2k Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Det er så mange flotte kameraer på markedet i dag at det er lett å forvirre seg, om man da har disse kriterier så hva sier dere eksperter? * Bra detaljerte bilder * God optikk * God zoom * Godt batteri * Lett i bruk * Kjapp autofokus * Tar bra bilder i mindre god belysning * Kjapp oppstart Det er en god del tester ute men disse sier det ene og andre, her blir ikke ekspertene helt enig med seg selv så det er vanskelig å følge med rett og slett. Jeg har kikket på mange modeller men det er vanskelig å finne det som gir mest for pengene, håper at det kan være noen ildsjelder som brenner for hobbyen som kan hjelpe meg frem til et veldig bra kamera til denne prisen. Takker for innspillene. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 http://www.akam.no/artikler/de_beste_kompaktkameraene_til_jul/103651 Lenke til kommentar
waters2k Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 http://www.akam.no/artikler/de_beste_kompaktkameraene_til_jul/103651 Her var det flere gode alternativer, hørt mye godt om S95 men ser det kommer en oppgradert utgave som heter S100 som har flere megapixels, Full HD etc. Kanskje verdt å vente på den? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 S100 har kommet. https://prisguiden.no/produkt/canon-powershot-s100-151251 Hva mener du ellers med "god zoom"? Mener du "mye zoom" eller "skarp og lyssterk"? Det er nemlig en avveining. Anbefaler gjerne Panasonic LX-5, Canon S95/S100, Olympus XZ-1. Alle sammen lyssterke, skarpe og gode. Lenke til kommentar
waters2k Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 S100 har kommet. https://prisguiden.no/produkt/canon-powershot-s100-151251 Hva mener du ellers med "god zoom"? Mener du "mye zoom" eller "skarp og lyssterk"? Det er nemlig en avveining. Anbefaler gjerne Panasonic LX-5, Canon S95/S100, Olympus XZ-1. Alle sammen lyssterke, skarpe og gode. Jeg mener vel skarp og lysterk så valget ble S95 med tanke på pris og muligheter. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 S95 er et knakende godt valg - gratulerer med kamera! Lenke til kommentar
waters2k Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 S95 er et knakende godt valg - gratulerer med kamera! Tusen takk for det mister, fikk desverre altfor kort tid med det. Viste seg å være pixelfeil på skjermen så det er sendt inn til rep. Håper de får fikset denne innen normal tid, hadde vært greit å ha kamera til jul i hvertfall. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Det burde ikke ta mer en en tre ukers tid, hvis du synes det tar for lang tid kan du spørre om og få låne et erstatnings-kamera i perioden. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Hvis de vet at det kommer til å ta over 2 uker kan du kreve lånekamera fra første dag. Hvis de ikke vet, men det viser seg at det uheldigvis tar over 2 uker så kan du kreve lånekamera fra det har gått 2 uker. Lånekamera skal være minst like bra som det du sender fra deg. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Bruk angrefristen om du handlet på nett Lenke til kommentar
waters2k Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Bruk angrefristen om du handlet på nett Japan Photo tok det i mot og sendte det inn på rep med gnåling, mannen bak disken var frekk også og sånt liker jeg ikke. Jeg så pixelen som var død men han så den ikke og sa: Det er ikke noe galt med øya deres da? Det er vel ikke sånn man sier til kunder vel? Jeg la faktisk igjen 6000kr på under 2 uker der, men etter denne behandlingen blir det boikott. Kall meg barnslig men tollererer ikke frekke folk, kunden har alltid rett så ikke noe å si på det. Kostnaden på rep var kr 0,- så da må verkstedet ha gjort noe med det. Hadde de ikke funnet feil så måtte jeg betale rep selv. Jeg har lært og erfart litt nå kan du si, JP skal ikke tjene en skilling på meg fremover. Om det blir utstyr eller andre ting så drar jeg et sted der service finnes. Er det flere her inne som har lign erfaringer med butikker? Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Bruk angrefristen om du handlet på nett Japan Photo tok det i mot og sendte det inn på rep med gnåling, mannen bak disken var frekk også og sånt liker jeg ikke. Jeg så pixelen som var død men han så den ikke og sa: Det er ikke noe galt med øya deres da? Det er vel ikke sånn man sier til kunder vel? Jeg la faktisk igjen 6000kr på under 2 uker der, men etter denne behandlingen blir det boikott. Kall meg barnslig men tollererer ikke frekke folk, kunden har alltid rett så ikke noe å si på det. Kostnaden på rep var kr 0,- så da må verkstedet ha gjort noe med det. Hadde de ikke funnet feil så måtte jeg betale rep selv. Jeg har lært og erfart litt nå kan du si, JP skal ikke tjene en skilling på meg fremover. Om det blir utstyr eller andre ting så drar jeg et sted der service finnes. Er det flere her inne som har lign erfaringer med butikker? Haha, tipper det var JP Trondheim du handlet!! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Haha, tipper det var JP Trondheim du handlet!! Nope, det må være Fredrikstad Akkurat den tonen er det flere som har klaget på. En kompis var der for ikke så lenge siden for og kjøpe et kamera, hadde veldig lyst på Leica v-lux, men tonefallet og de overbærende svarene han fikk fra selgeren gjorde at det ikke ble en handel. Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Haha, tipper det var JP Trondheim du handlet!! Nope, det må være Fredrikstad Akkurat den tonen er det flere som har klaget på. En kompis var der for ikke så lenge siden for og kjøpe et kamera, hadde veldig lyst på Leica v-lux, men tonefallet og de overbærende svarene han fikk fra selgeren gjorde at det ikke ble en handel. Hehe, var ikke direkte hyggelige i tonen når jeg reklamerte på en Nikkor 18-200 linse heller, måtte også betale 500 kr i depositum. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 måtte også betale 500 kr i depositum. Jøss, har dem ikke lært noe oppi trønderlag, JP tapte for noen år siden en sak på bakgrunn av akkurat det. Det kunne du fått hevet kjøpet på, hvis du nektet å betale og JP nektet og ta imot reklamasjonen, da har de faktisk ikke klart og reparere varen siden de ikke har lov til å ta forskut-betalt for en reklamasjon. Lenke til kommentar
waters2k Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Bruk angrefristen om du handlet på nett Japan Photo tok det i mot og sendte det inn på rep med gnåling, mannen bak disken var frekk også og sånt liker jeg ikke. Jeg så pixelen som var død men han så den ikke og sa: Det er ikke noe galt med øya deres da? Det er vel ikke sånn man sier til kunder vel? Jeg la faktisk igjen 6000kr på under 2 uker der, men etter denne behandlingen blir det boikott. Kall meg barnslig men tollererer ikke frekke folk, kunden har alltid rett så ikke noe å si på det. Kostnaden på rep var kr 0,- så da må verkstedet ha gjort noe med det. Hadde de ikke funnet feil så måtte jeg betale rep selv. Jeg har lært og erfart litt nå kan du si, JP skal ikke tjene en skilling på meg fremover. Om det blir utstyr eller andre ting så drar jeg et sted der service finnes. Er det flere her inne som har lign erfaringer med butikker? Det er ikke Fredrikstad så dem har jeg ikke noen erfaring med, dette gjelder lokalt i min by og slik er kjedelig når de ikke yter mer service enn som så. Denne butikken er jeg ferdig med så jeg tar gjerne i mot tips om butikker som bryr seg om kunden. Haha, tipper det var JP Trondheim du handlet!! Lenke til kommentar
kjell_56 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Bruk angrefristen om du handlet på nett Japan Photo tok det i mot og sendte det inn på rep med gnåling, mannen bak disken var frekk også og sånt liker jeg ikke. Jeg så pixelen som var død men han så den ikke og sa: Det er ikke noe galt med øya deres da? Det er vel ikke sånn man sier til kunder vel? Jeg la faktisk igjen 6000kr på under 2 uker der, men etter denne behandlingen blir det boikott. Kall meg barnslig men tollererer ikke frekke folk, kunden har alltid rett så ikke noe å si på det. Kostnaden på rep var kr 0,- så da må verkstedet ha gjort noe med det. Hadde de ikke funnet feil så måtte jeg betale rep selv. Jeg har lært og erfart litt nå kan du si, JP skal ikke tjene en skilling på meg fremover. Om det blir utstyr eller andre ting så drar jeg et sted der service finnes. Er det flere her inne som har lign erfaringer med butikker? Det er ikke Fredrikstad så dem har jeg ikke noen erfaring med, dette gjelder lokalt i min by og slik er kjedelig når de ikke yter mer service enn som så. Denne butikken er jeg ferdig med så jeg tar gjerne i mot tips om butikker som bryr seg om kunden. Haha, tipper det var JP Trondheim du handlet!! for å støtte opp om dette; Jeg handler gjerne hos JP igjen men aldri mere i Fr.stad. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 måtte også betale 500 kr i depositum. Jøss, har dem ikke lært noe oppi trønderlag, JP tapte for noen år siden en sak på bakgrunn av akkurat det. Det kunne du fått hevet kjøpet på, hvis du nektet å betale og JP nektet og ta imot reklamasjonen, da har de faktisk ikke klart og reparere varen siden de ikke har lov til å ta forskut-betalt for en reklamasjon. Det er ganske lenge siden denne praksisen ble avskaffet på Japan Photo. Nå vet jeg ikke hvor lenge det er siden Nasciboy opplevde dette, men det er lenge siden vi fikk nye rutiner som ikke innebærer depositum ved garanti og reklamasjonssaker. Det var noe som var ganske vanlig hos mange forhandlere før. Lenke til kommentar
waters2k Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Jeg fikk igjen kameraet fra rep. i går og pixelfeilen var der fremdeles, måtte ned å diskutere med butikken igjen og han så fortsatt den ikke så det er like moro. Alle andre jeg har vist den til har sett den så nå ligger kameraet mitt i butikken igjen, får se hva som skjer etter han får mailet Canon eller hva. Det går jo ikke ann å få noe nytt med det første heller, dette er en utgående modell også siden S100 har kommet, fra nå blir det ikke ALDRI mer kjøp i butikk så her blir det bestillinger fra nett med angrefrist som gjelder. Orker ikke mer sånn tull! Oppdatering kommer med tiden...... Endret 8. desember 2011 av waters2k Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Det går jo ikke ann å få noe nytt med det første heller, dette er en utgående modell også siden S100 har kommet Sa butikken det ? S95 skal selges ved siden av S100, siden S100 ikke er en direkte erstatning til S95, utifra det jeg har hørt/lest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå