Gå til innhold

The Elder Scrolls VI - Hva tror du det blir?

79 stemmer

1. 1. Hva tror du det neste spillet i TES-serien vil hete?

• High Rock (Bretons)
    • Hammerfell (Redguards)
    • Summerset Isle (Altmer - High Elves)
    • Valenwood (Bosmer - Wood Elves)
    • Elsweyr (Khajiits)
    • Black Marsh (Argonians)

Anbefalte innlegg

Jeg har sett flere intelligente samtaler på 4chan enn det jeg har i denne tråden.

Gjenstående kontinenter (som ikke er berørt av andre spill enn Arena) er Valenwood, som er en gigantisk skog. Black Mash (argonians), som i følge dere, er vel så gale som furrie-katter. Summerset Isle og Elsweyr.

Jeg skal ikke påstå noen ting som helst, men Elsweyr høres kult ut, samt har en spennende historie og landskap.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror/håper det blir Summerset Isles med deres alver etter to spill med fokus på mennesker. Spesielt etter Skyrim - hvor mennesker og alver er mer fiendtlige enn noen gang. Kan da bli interessant å se det fra alvenes land også.

Akavir pls <3 <3 <3

Wont happen.

Dwarves, Dwemer.

Lore sier bare at de forsvant så jeg setter en finger på dette.

Personlig syntes jeg det var en bummer at de dro inn Falmer. Jeg syntes mysteriet om dem var langt mer interessant enn at de nå er en rase som erstattet Oblivion sine Goblins. Derfor håper jeg at de kan la Dwemer mysteriet ligge og bare la det være en av de tingene lore ikke kan forklare.

De "transcended", sprengte seg selv, ble utryddet av tidligere Tsaesci (Akavir) raid eller bare døde ut. Choose your poison.

Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til om noen spillprodusent som ønsker å tjene penger noen gang vil lage et spill som foregår i en verden bosatt primert av kattemennesker, men det hadde vært kult da.

Elseweyr + Valenwood + Summerset Isle.

Passer mappet, veldig variert, og Empire til å være humans der det ikke burde være så mange

Enig, få med flere nasjoner og regioner gjør at spillverdenen blir mer variert. Summerset er et avansert alvisk samfunn med større byer, Valenwood et skogland med byer i trærne, og Elseweyr et eksotisk land.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg tror det blir Elsweyr, fordi det er det kontinentet som har fått en identitet gjennom Skyrim.

På hvilken måte mener du dette? Det var jo så få Khajiit i Skyrim.

For øvrig tror jeg Elsweyr hadde blitt en megasuksess på internett. Tenk, et spill fullt av katter!

Gjennom bøker, handelsmenn etc.

Lenke til kommentar

Gjennom bøker, handelsmenn etc.

Missforstå meg rett, jeg syns Elsweyr hadde vært kjempe tøft som verden i et nytt spill og Khajiit er en av de rasene jeg har spilt mest.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du mener landet/provinsen har fått en identitet gjennom Skyrim, kan du utdype hva du mener med dette? Er vel mer fokus på Cyrodill og Morrowind? Ja, disse regionene har vært med i andre spill, så sånn sett er det litt naturlig for å skape en sammenheng. Khajiits i Skyrim er stort sett bare å finne i små leire utenfor byene og i hemmelige organisasjoner osv., så jeg vil ikke si de er så veldig godt representert i Skyrim i forhold til hva de var i Morrowind og Oblivion.

Dessuten leste jeg litt om Elsweyr på UESP nylig og hvis jeg fikk med historien riktig har det vært en veldig ødeleggende krig her og det virker nesten som om Empire har "gitt opp" provinsen. Da mister vi kanskje litt den "røde tråden" som har vært i de forrige spillene?

Derfor tror jeg neste spill blir noe annet enn Elsweyr. I hvert fall alene, men sammen med Valenwood og Summerset Isle høres spennende og realistisk ut.

Lenke til kommentar

I hvert fall alene, men sammen med Valenwood og Summerset Isle høres spennende og realistisk ut.

Tror det hadde blitt for stort, hvis du ser på Morrowind kontra Oblivion, så har Oblivion større masse enn Morrowind, men Morrowind har fortsatt mye mer innhold. Tror det er bedre om de fokuserer på en mindre provins så de kan virkelig bygge det detaljert i stede for å ha det så spredd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

500 år senere. Etter dwemer-bombens oppdagelse var det bare et tidsspørsmål før det smalt. Kontinentet er redusert til en skygge av seg selv, et forblåst, folketomt ingenmannsland. De mystiske kreftene helvetesmaskinene utløste har forvrengt de få overlevende skapningene til groteske parodier på sine tidligere selv. All magi er glemt; egennytte er den sterkeste kraften. Hvor dragene ble av, vet ingen.

Fallout: New Tamriel.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Gjenstående kontinenter (som ikke er berørt av andre spill enn Arena) er Valenwood, som er en gigantisk skog. Black Mash (argonians), som i følge dere, er vel så gale som furrie-katter. Summerset Isle og Elsweyr.

Jeg skal ikke påstå noen ting som helst, men Elsweyr høres kult ut, samt har en spennende historie og landskap.

Sett en lignende tråd på elderscrolls.com's forum.

Virker som om majoriteten nå heller mot Black Marsh (Argonians) og Elsweyr (Khajiit).

Jo mere "low fantasy" jo bedre for min del, derfor er ikke akkurat Argonians og Khajit mine favoritter, så håper på noe annet.

Mange skriver også at Valenwood (Bosmer/Wood Elves) også er urealistisk. Er ikke så sikker på at dette ikke ville funke selvom det er en stor skog. Kan bli mange spennende "byer" i trær og lignende om Wood Elves bygger som alver i Ringenes Herre etc. I det hele tatt tror jeg Bethesda ville greie å gjøre en stor skog spennende.

Av de som er igjen håper jeg derfor på Valenwood.

Til trådstarter, mod'er etc...: hadde vært kult med en hva tror vi blir dlc til Skyrim.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg det var en bummer at de dro inn Falmer. Jeg syntes mysteriet om dem var langt mer interessant enn at de nå er en rase som erstattet Oblivion sine Goblins. Derfor håper jeg at de kan la Dwemer mysteriet ligge og bare la det være en av de tingene lore ikke kan forklare.

Synes Falmer funker i Skyrim selvom ikke så bra som Forsworn.

(en av de kuleste øyeblikkene er når man tar seg inn til Forsworn camp'en i tåka/mørket, hvor det er lekre effekter av bål og istapper de skyter på deg.

Men enig at Dwemer mysteriet kan ligge, jo mer jo bedre. :)

Dwemer questene er dessuten ganske tørre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...