xSosialist Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Er det riktig å anse liberalister å være ekstremister? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Så klart! Ekstreme Libbere i likhet med vannvittige sosialister er utsatt for å bli oppfattet som ekstremister. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 De ligger velt helt ytterst på en "typisk" politisk skala, så de er vel politiske "ekstremister". O du tenker ekstremist i forbindelse med vold og terrorisme, så nei. Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Venstre huser mange liberalister. Jeg har alltid visst at venstre var et ekstremistisk parti. I MORGEN: Kan du kalle deg skikkelig nordmann - ta den kvantitative testen NÅ!! Endret 21. november 2011 av Nihilist1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Ekstremister og ekstremister! Ville heller kalt det radikalisme. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Ville nå ha ansett de som støtter naturtilstanden og lazze faire for ekstremister. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Venstre huser mange liberalister. Innebærer det at du setter liketstegn mellom liberal og liberalist? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Venstre inneholder mange liberalere. Strengt tatt er de liberale sosialdemokrater siden de støtter statlig kontroll av litt av hvert Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Endog er ytrekant av liberalismen klar for diktatur. Men, gyllen regel; "De som mener de har veien til himmelen skrevet foran seg. Bør være et varsel for svinge en god vei utenom." Lenke til kommentar
endretbrukernavn Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Er det riktig å anse liberalister å være ekstremister? Nei, liberalister ligger midt på den politiske skalaen og er moderate med anarkister helt til høyre for seg og monarkister, sosialister, fascister og andre totalitære ideologier til venstre. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Er det riktig å anse liberalister å være ekstremister? Nei, liberalister ligger midt på den politiske skalaen og er moderate med anarkister helt til høyre for seg og monarkister, sosialister, fascister og andre totalitære ideologier til venstre. Det er en vanlig tankefeil å se på politikken som en lineær akse med 2 ekstremer.... Sannheten er mer nyansert... http://en.wikipedia.org/wiki/Political_spectrum 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Der ser du også at mens kommunister setter "frihet" jævlig lavt, gjør sosialister det motsatte Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Venstre huser mange liberalister. Innebærer det at du setter liketstegn mellom liberal og liberalist? Les siste setningen i det innlegget, så skjønner du kanskje hva slags grunnholdning jeg har til politiske merkelapper. Lenke til kommentar
endretbrukernavn Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Det er en vanlig tankefeil å se på politikken som en lineær akse med 2 ekstremer.... Sannheten er mer nyansert... http://en.wikipedia.org/wiki/Political_spectrum Spørs hva man regner som "sannheten" det Endret 25. november 2011 av iMariuz 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Nei, det gjør ikke det. Venstre-Høyre linjen kommer fra en tradisjonell sosialist<->liberalist akse. Den funker ikke når man snakker om f.eks. sosialdemokrati, fascisme, kommunisme, religiøs overbevisning osv. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Jeg er medlem av Venstre, men regner meg nok som mer liberalistisk enn partiet. Så jeg kaller meg sosial-liberalist. Det betyr at jeg er en kvasi-ekstremist, antagelig. Eller at jeg bare er schizofren... Liberalisme er ekstremt i den forstand at det er langt fra det politiske tyngdepunktet her i landet, hvor vi er sosialdemokrater nesten alle sammen, fra Rødt til FrP. Vi ønsker alle et sosial sikkerhetsnett, og vi vil alle at staten skal betale, selv om vi krangler litt om hvem som skal gjøre jobben (det offentlige eller private.) Og selv Rødt vil jo at sosialismen skal innføres med demokratiske midler. I det bildet er liberalisme ekstremt. Geir Endret 25. november 2011 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Er det riktig å anse liberalister å være ekstremister? Nei, det er flertallet (politisk sentrum) som er voldelige ekstremister! 2 Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Hvis det er noen som er ekstremister så er det menneskene som vil bruke tvang mot andre mennesker. Altså folk som Jens Stoltenberg, Erna Solberg. Sosial Demoktrater og andre autoritære er de ekstreme. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 I motsetning til liberalistene som vil tvinge alle til å gi slipp på de fellesgodene vi har nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå