Gå til innhold

Bærbar på skole? Skulle vært en selvfølge

tnViking

10 stemmer

1. 1. Burde bruk av bærbar på skole være en selvfølge?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg går i 10. klasse, der helt til vi fikk en ny rektor hadde lov til å bruke bærbar PC i timen og i friminuttene.

Etter vi fikk den nye rektoren så tok hun fra oss muligheten til å bruke bærbar PC i timen, bortsett fra hvis du har lege ærklering om at du har skrivevansker. Men vi fikk lov til å bruke bærbar i friminuttene, men spilling av 18år spill var ikke lov.

Så her om dagen sto det plutselig på fronter:

Påminnelse: Elevene kan bruke private PC'er i friminuttene bare etter avtale med lærer, og kun til faglig arbeid. Spill er ikke OK.

Som dere ser så er spilling ikke lov, men faglig arbeid er lov, men hvordan i H****** skal vi kunne gjøre faglig arbeid i friminuttene når vi ikke har lov til å bruke de bærbare i timen!! :realmad:

Har noen et forslag til ting vi kan gjøre for å få lov til å bruke de bærbare igjen?

Noen god argumenter til bruk av de bærbare takk :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakk med elevrådet, og få dem til å snakke fornuft med rektor.

Personlig så mener jeg det er latterlig å tvinge elever til å skrive noe som helst lengre enn tre setninger med penn og papir.

Selv handlelister har jeg som "kladd" på mobilen.

Denne rektoren må følge mer med på hvordan samfunnet endrer seg.

Forresten tror jeg tråden hadde vært riktigere plassert i skolekategorien.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Som signaturen min sier, så studerer jeg informatikk og er generelt for teknologi. Men her er jeg faktisk enig med rektor. Elever både i ungdomsskolen og videregående har med få unntak bedre utbytte av timene når PC-en ikke står på pulten. Enn så lenge skolesystemet ikke er tilpasset undervisning på PC, så synes jeg dere kan klare dere uten. Jeg er ikke eldre enn at jeg vet det er spillene som lokker mest.

Lenke til kommentar

Som signaturen min sier, så studerer jeg informatikk og er generelt for teknologi. Men her er jeg faktisk enig med rektor. Elever både i ungdomsskolen og videregående har med få unntak bedre utbytte av timene når PC-en ikke står på pulten. Enn så lenge skolesystemet ikke er tilpasset undervisning på PC, så synes jeg dere kan klare dere uten. Jeg er ikke eldre enn at jeg vet det er spillene som lokker mest.

Som du ser i min signatur, så er det programmering som gjelder for meg, så du kan glemme meg som en av de som spiller. Spilling skal skje hjemme på PS3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...