kjellvr Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) hei, kjøpte relativt nylig en opel astra 93 1.8 16v. har gått 195 000km. den har gått veldig greit i det siste og ikke store problemer. men skiftet plugger her en dag, og nå merker jeg at hvis jeg girer ned f.eks. på vei inn i en sving og når veldig lavt turtall tar bilen helt av. idet jeg gir gass etter svingen så bremser bilen veldig opp og så hopper den veldig, og det tar litt tid før den gir seg og akselerer normalt. men hvis jeg derimot clutcher når dette skjer og gir litt gass når jeg slipper clutchen så ordner det seg. det har nesten bare skjedd i andre gir men også en gang i tredje. er ufattelig plagsomt. noen som har peiling på hvor problemet kan ligge? setter stor pris på all hjelp! Kjell Endret 23. november 2011 av kjellvr Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Prøv andre plugger eller coil Lenke til kommentar
Indian Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Første bud her er feilkoder. Uten de kan det fort koster en del ved å bytte deler bare for å feilsøke. Skaff deg en billig scanner og legg ut feilkodene her. Jeg feilsøkte og reparert Caravellen min med VR6 motor i 3 timer. Byttet nye kabler og plugger, luftmasse måler of rele til bensinpumpa. Feilen var rele.....Uten scanner hadde det kostet meg noen tusen i tillegg til de 4000 jeg brukte i deler. Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Første bud her er feilkoder. Uten de kan det fort koster en del ved å bytte deler bare for å feilsøke. Skaff deg en billig scanner og legg ut feilkodene her. Jeg feilsøkte og reparert Caravellen min med VR6 motor i 3 timer. Byttet nye kabler og plugger, luftmasse måler of rele til bensinpumpa. Feilen var rele.....Uten scanner hadde det kostet meg noen tusen i tillegg til de 4000 jeg brukte i deler. du vet ikke om en norsk butikk jeg kan kjøpe scanner fra? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Biltema og bildiagnosen har scanner. Søk i finn.no etter scanner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå