Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Tørrhoste

Drugstar Genius

Anbefalte innlegg

Har vist blitt så uheldig at jeg har fått tørrhoste får 2 dager sider og er nærmest helt umulig å få sove, halsen er så tett at jeg sliter med å drikke og spise og klarer heller ikke å røyke men det er jo positivt på en måte :p Noen som har noen tips ? Skal til legen imorgen

Endret av Vivarin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få deg en flaske Cosylan hos legen, hostesaft som virkelig gjør underverker. Har bestandig en stående i kjøleskapet som jeg tar en skje fra når jeg merker at det begynner å tette seg i halsen, stort sett bra igjen dagen etterpå :)

En annen litt mindre medisinsk metode jeg bruker som fungerer bra er å gurgle et kjeft med Drambouie før jeg legger meg, frisk og fin dagen etterpå. (Gitt at du har rundet 20 år da ;) )

Endret av Nemaid
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mat og drikke som gjør deg slimete i svelget (f.eks melk) er godt når du har tørrhoste. IFA-pastiller funker veldig bra.

Få deg en flaske Cosylan hos legen, hostesaft som virkelig gjør underverker. Har bestandig en stående i kjøleskapet som jeg tar en skje fra når jeg merker at det begynner å tette seg i halsen, stort sett bra igjen dagen etterpå :)

En annen litt mindre medisinsk metode jeg bruker som fungerer bra er å gurgle et kjeft med Drambouie før jeg legger meg, frisk og fin dagen etterpå. (Gitt at du har rundet 20 år da ;) )

Det er nok spriten heller en Cosylan som tar forkjølelsen. Cosylan er bare hostedempende. Virkestoffet i Cosylan er morfin. Opiater er hostedempende, så du kan også ta f.eks en halv Paralgin Forte om du ikke har hostesaft tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...