Koss1 Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Hei Har et problemer en pc som var bygd for ca 2 mnd siden,har stått av i 4 uker pga jobbreise frem til i går. Når jeg startet opp var alt som sirup.(Fungerte fint for 1 mnd siden) Ved oppstart tar det ca 5 minutt før bios kommer til post,så ca 5 minutt til før windows loading og så ca 10 minutt før en er inne i windows. Inne i bios eller windows er alt som sirup.Ting hakker på skjermen når en skifter programmer/menyer,virker som at ting skjer fort i bakgrunnen,men når menyer skal fram er det som et dårlig slideshow. Har prøvt følgende til ingen nytte: Oppdatert til siste bios Tatt ut minnebrikker,prøvd i forskjellige slotter med bare 1 brikke. Tatt ut alle sata-kabler,samt kun med os-disk Bios:Deaktivert speedstep og HT. Specs: Hovedkort: Asus P8H67-M Pro (b3-stepping) CPU: Intel I3-2100 Ram: Corsair Vengeance 2x4GB 1600mhz Skjermkort: AMD 5670 Os: Win 7 64-bit Disk: Intel 40GB SSD (os) + 5 andre snurredisker. Kjøler:Coolit Vantage CPU-Z rapporterer 3110mhz (speedstep av) Realtemp viser 0.00 mhz, coretemp på 40º på idle windows 0% load.Bios viser ca 37º etter 10 min,Display på kjøler viser da ca 33º grader. Noen som har noen gode ideer? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Prøv med å "load BIOS setup defaults" etterfulgt av exit med save. Lenke til kommentar
Koss1 Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Glemte å skrive at det var gjort ved flash til ny bios. Etter litt googling så kan det vise seg at cmos-batteri som er flatt kan forårsake lignende problemer?Men,skal vel holde mer enn 2-3 mnd... Edit:Byttet cmos-batteri og tatt ut skjermkort for å bruke integrert i CPU..Ingen forskjell.. Ingen kloke hoder? Endret 21. november 2011 av Koss1 Lenke til kommentar
Slayer00 Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Hei, jeg har samme problemet og har samme hovedkortet. Jeg kjører 4 gb ram og i5 prosessor. PCen er vanvittig treg!! Lenke til kommentar
Koss1 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Har glemt litt av denne da jeg har vært bortreist,men problemet ser ut til å være løst...synderen (kan) vise seg å være en usb-hub som ikkje hadde i powersupply...Syns det er litt merkligt at det kan forårsake symptomene menmen... Ville prøvd å nappe ut absolutt alt av USB for å se.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå