Lock-Aze Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Hei, er på utkikk etter ett rimelig hovedkort. intel eller AMD har ikke noe å si, det skal helst ha onboard skjermkort og en onboard USB3.0 kontroller (slik at jeg kan sette en USB3.0 minnepenn inne i maskinen) Noen som har noe tips? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 http://www.prisjakt.no/category.php?k=1320#rparams=l=s78801839 Selv foretrekker jeg asus, men det er jo en smaksak. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Skal du spille eller se 1080p filmer? Muligens AMD A-Series A8-3800 Socket- FM1, Quad Core, 2.4Ghz, 65W, 4MB, Radeon HD6550 (AD3800OJGXBOX) basert oppsett kan være noe? Nå vet jeg ikke om den er best, av skjermkortene onboard, per dags dato, men god er den. Skal du muligens ha noe kraftigere så er nok core i5 2400k kombinert med HD 6670 Nå kommer dette selsagt ann på bruk, skal du ha ren kontormaskin går vel f.eks Asus E45M1-I DELUXE MITX greit, kan nok spille noen hd filmer også, men er ikke anbefalt over lengere bruk. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Nå kommer dette selsagt ann på bruk, skal du ha ren kontormaskin går vel f.eks Asus E45M1-I DELUXE MITX greit, kan nok spille noen hd filmer også, men er ikke anbefalt over lengere bruk. Fordi? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Jeg har dårlig erfaringer, i vertfall, tempaturen blir høye ca 70 grader, og hovedkortet virket ikke helt stabilt, men det kan jo være dårlig hovedkort jeg kjøpte meg. Skal man først ha lydløs maskin bør kjølerribbene være effektive nok til 100% belasting i flere timer, det var det i mitt tilfelle ikke. Endret 23. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 De må ha en viss luftgjennomstrømming i kabinettet fra før for å klare seg stabilt, men det er jo et godt poeng og greit å tenke på om man ser på disse passive. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Skal du spille eller se 1080p filmer? Muligens AMD A-Series A8-3800 Socket- FM1, Quad Core, 2.4Ghz, 65W, 4MB, Radeon HD6550 (AD3800OJGXBOX) basert oppsett kan være noe? Nå vet jeg ikke om den er best, av skjermkortene onboard, per dags dato, men god er den. Skal du muligens ha noe kraftigere så er nok core i5 2400k kombinert med HD 6670 Nå kommer dette selsagt ann på bruk, skal du ha ren kontormaskin går vel f.eks Asus E45M1-I DELUXE MITX greit, kan nok spille noen hd filmer også, men er ikke anbefalt over lengere bruk. Nei, skal ikke spille og skal ikke se filmer. Skal bare ha en server der jeg vil ha en onboard USB stick som jeg booter fra. Ps: Erfaringen min med asus er at de tidvis har vært litt ustabile, spesielt med maskiner som skal stå på 24/7 Endret 3. desember 2011 av Lock-Aze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå