snelo Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Hei! Jeg ønsker å overføre ASCII-filer fra en gammel DOS-maskin til en ny (Windows 2000) xp home-edition. Noen har anbefalt LapLink V for DOS. Vet noen hvor jeg kan få kjøpt utstyret og er det noen som har erfaring med produktet? Jan Lenke til kommentar
runeb Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 En standard nullmodem-kabel burde funke, men jeg vet ikke hvor lett det er å få tak i slike lenger. Clas Ohlsson har sikkert. Ellers heller ikke sikkert at Laplink for DOS funker i win2k, da. Hvis du har et nettverkskort til maskinen er nok det det greieste (ellers kan du sikkert få tak i et kort nesten like billig som en link-kabel). Her finner du info om hvordan du får nettverk til å funke i DOS: http://www.wown.info/j_helmig/dosclien.htm Disketter er jo selvsagt også en mulighet... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Norton Commander er et godt alternativ. Du trenger en nullmodem (COM) eller Interlink (LPT) kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå