Gå til innhold

Riktige spec's til selvbygd drømme pc?

Anbefalte innlegg

kabinett produsenter du BØR ta en titt på:

nzxt

lian li

silverstone (silverstonetek.com)

corsair

cooler master

thermaltake

antec

Ikke glem Fractal Design!

CM er bråkete lavkvalitets drittkabinetter.

Og thermaltake er svært stygge(dette er da en smaksak...)

Antec er overprisa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kabinett produsenter du BØR ta en titt på:

nzxt

lian li

silverstone (silverstonetek.com)

corsair

cooler master

thermaltake

antec

Ikke glem Fractal Design!

Og thermaltake er svært stygge(dette er da en smaksak...)

Antec er overprisa.

takker!!!

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Lavkvalitets drittkabinetter fra Cooler Master? Hvilket kabinett har du rotet deg bort i? Selv sitter jeg med HAF 932, og jeg bygde en maskin til en kompis med Storm Sniper. Verken av disse fremstår som enten av lav kvalitet, drittkabinett eller begge.

Nå kjenner jeg ikke til andre enn de to fra CM, så det kan naturligvis være at jeg har truffet på de 2 unntakene som finnes, men jeg finner det lite trolig.

Hva bråk angår synes jeg ikke det er mye støy fra 932'en, til tross for at det er flere luftehull enn et vanlig myggnett.

-Deluze

Lenke til kommentar

Liker å brenne penger, neida :p. Venn av meg sa at jeg kunne feks game på 4 av dem og frapse på de 2 andre. + at jeg kommer til å holde på med endel rendring av store filer hvor da det går raskere.

bf3 kan jo ha fordel av 8 kjerner you know ^^

En i7-2600k vil du ikke klare å makse med dagens spill og heller ikke spill om et år...

Hvis du bare skal spille og frapse er en 3930K penger ut av vinduet. 3930K er en prosessor for dem som:

Kjører 3D-rendering av typen reklamefilmer man ser på film og TV, gjør videoredigering i 1600p, krever at utvikler og kompilerer større prosjekter som Chromium og krever at dette skal gjøres på kort tid. Dette er ikke deg, og du kaster penger ut av vinduet med et slikt kjøp.

Noe annet å tenke på er at effektiv kjøling av en 3930K krever nesten custom loop vannkjøling under overklokking.

Får faktisk 2x Gtx 580 kort for prisen av 5,7k elns da.. og ikke 3,7k per stykke

Men'e, jeg skal sjekke det ut, skal jo på TG til påsken og de selger jo alltid det nyeste og det beste med tilbud der

For all del, jeg kommer til å le hardt når jeg kjøper et HD 7970, vannkjøler det og overklokker det litt for å gi dobbel ytelse av et GTX 580 til 4000 kr. Om du skal kjøpe dette i påsken neste år er du fire måneder for tidlig ute.

Bedre deler? Det er jo bare kabinnettet (strømforsyning også da) som kunne hvert bytta ut med f.eks Corsair Obsidian 800D Big Tower

Det finnes haugevis med gode kabinetter, mange bedre enn 800D for luftkjøling.

kabinnettet = 3000, ehm, vannkjøling, viftekjøling... Har ikke tenkt så veldig mye over det egentlig... ehm, hvis muligheten byr seg, så hadde jeg hat lyst på vannkjøling antageligvis

3000 kr for et kabinett av plastikk? O_O

Vannkjøling: Venn av meg anbefalte : Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler

Søppel.

Antec er overprisa.

Nå er det å gå litt over streken synes nå jeg.

Antec er ikke noe mer overpriset enn det Corsair er.

Antec har et bra kabinett: P280, alt annet er rimelig overpriset og var bra for fem år siden. Cooler Master har lik byggekvalitet, har flere gode løsninger, og koster regelrett mindre.

Corsairs kabinetter er gode fordi de har mange smarte løsninger, god byggekvalitet, god plass og er bygget for morgendagens datamaskiner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...