Dasch Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Bedre deler? Det er jo bare kabinnettet (strømforsyning også da) som kunne hvert bytta ut med f.eks Corsair Obsidian 800D Big Tower Skal du ha vannkjøling eller luftkjøling? : ) Lenke til kommentar
Ferdinavn Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 (endret) kabinnettet = 3000, ehm, vannkjøling, viftekjøling... Har ikke tenkt så veldig mye over det egentlig... ehm, hvis muligheten byr seg, så hadde jeg hat lyst på vannkjøling antageligvis Endret 20. november 2011 av Ferdinavn Lenke til kommentar
777fan Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Da er 800D et ypperlig valg. God for custom vannkjøling og veldig romslig. God med tanke på fremtidige oppgraderinger. Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) kabinnettet = 3000, ehm, vannkjøling, viftekjøling... Har ikke tenkt så veldig mye over det egentlig... ehm, hvis muligheten byr seg, så hadde jeg hat lyst på vannkjøling antageligvis Du ser; Hvis du skal ha Corsair Obsidian 800D som er utformer spesielt med vannkjøling i tankene, så skal du gå for det. Men hvis du skal kjöre på noe som er så enkelt som luftkjøling så finnes det bedre kabinetter som kan maksimere ytelsen til din PC ved å senke temperaturer samt forhindre eventuelle skader på komponenter som overopphetes. Silverstone Fortress 02 er ett ganske så fint eksemplar etter min mening. Edit: Du tenker vel ikke på lukket vannkjøling I.E Corsair Hydro serien? Endret 20. november 2011 av Dasch Lenke til kommentar
Ferdinavn Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 kabinnettet = 3000, ehm, vannkjøling, viftekjøling... Har ikke tenkt så veldig mye over det egentlig... ehm, hvis muligheten byr seg, så hadde jeg hat lyst på vannkjøling antageligvis Du ser; Hvis du skal ha Corsair Obsidian 800D som er utformer spesielt med vannkjøling i tankene, så skal du gå for det. Men hvis du skal kjöre på noe som er så enkelt som luftkjøling så finnes det bedre kabinetter som kan maksimere ytelsen til din PC ved å senke temperaturer samt forhindre eventuelle skader på komponenter som overopphetes. Silverstone Fortress 02 er ett ganske så fint eksemplar etter min mening. Edit: Du tenker vel ikke på lukket vannkjøling I.E Corsair Hydro serien? Som sagt, så er jeg jævlig keen på å ha forholde meg til det alienware kabinettet (area 51 alx). og angående Vannkjøling så tar jeg nok det smarteste og beste forhold til endelige utgangspunkt. Har ikke helt satt meg inn i det ...dotdotdot... Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Custom loop med 360 rad for et slikt kabinett vil kanskje være litt vanskelig? Får vel ikke 360 radiator noen plass utenom utafår? Lenke til kommentar
Ferdinavn Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 Vannkjøling: Venn av meg anbefalte : Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler Lenke til kommentar
777fan Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Dine forslag høres merkelige ut. Du får jo ikke en drømme-PC med de komponentene du nevner her. Bla gjennom forumet og se hvilke komponenter som anbefales gang etter gang. i5 2500K/i7 2600K, Asus Z68 V-Pro, Corsair Vengenace RAM, Crucial m4 og Corsair PSU er gode gjengangere. Greit at du liker kabinettet, men det setter begrensninger for andre komponenter. Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Vannkjøling: Venn av meg anbefalte : Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler Helt greit, men du kan alltids få noe mye bedre. Men merk deg, å si att dette er vannkjøling er helt feil. Dette klassifiseres som lukket vannkjøling. Lenke til kommentar
Ferdinavn Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 Dine forslag høres merkelige ut. Du får jo ikke en drømme-PC med de komponentene du nevner her. Bla gjennom forumet og se hvilke komponenter som anbefales gang etter gang. i5 2500K/i7 2600K, Asus Z68 V-Pro, Corsair Vengenace RAM, Crucial m4 og Corsair PSU er gode gjengangere. Greit at du liker kabinettet, men det setter begrensninger for andre komponenter. Har jo budsjettet på 20k da, og *storebroren* til valgte prosessor er jo best i test, og sixcore blir core for hva jeg skal drive med. ang. minne, hovedkort og SSD hdd var så å si det eneste jeg søket for av å poste her. Vannkjøling: Venn av meg anbefalte : Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler Helt greit, men du kan alltids få noe mye bedre. Men merk deg, å si att dette er vannkjøling er helt feil. Dette klassifiseres som lukket vannkjøling. Quoter meg selv, har ikke helt satt meg inn i valgt kjøling og vet ikke så veldig mye om det : /. Takk for forklaring btw Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Kjøp et godt kabinett for luft men som og har plass til minst 360 radiator. Så peiser du på med Asus Rampage IV Extreme (MERK!! Har lest folk som har hatt problemer med dette kortet allerede!) 3930K, Crucial M4, Corsair HX1050W, Corsair H100. 800D bør du ikke kjøpe med mindre du skal vannkjøle hele pakka. Mitt øverste GTX580 (DirectCU II trippel slot kort) ligger på nesten 90c med viftene på MAX i et 800d.... Lenke til kommentar
magnus1992 Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Har selv GTX 580. Kjørte dette med stock kjøling rundt 80 grader++ full load. I sommer satt jeg igang vannkjøingsprosjekt og GPU var da en del av vannkjølinga. Uansett hvor mye eller lenge skjermkortet står på 100% load kommer ikke temp høyere enn 45 grader. Vannkjøling er å anbefale om du ønsker kjølig PC, men er klar for å sette deg inn i litt monteringsjobb. Første gang er jo alltid litt vanskelig. Mehh nå kom jeg på at det er et halv år siden jeg fylte på vann med kjølevæske...får vel bytte nå snart. Noen som vet hvor lenge blandeforhold 15% prosent kjølevæske med destillert vann holder? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Men istedet for og svi av 2 lapper på GPU blokker så kan han investere i et godt kabinett. Man bytter som regel GPUer oftere enn CPUer så det er etter min mening en bedre investering. Det kommer og nye kort fra AMD snart, så da GTX580 er ikke verdt prisen uansett om du får dem til under ordinær pris. Jeg kjører GTX580 Sli, er derfor mitt øverste kort har en slik temperatur kombinert med et kabinett som ikke egner seg for slikt. Lenke til kommentar
magnus1992 Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 En får tak i 2 stk gtx 580 + vannkjøling for 5500 kroner, men sikkert greit å vente på det nye som kommmer Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Hvor kan man skaffe dette? :O Lenke til kommentar
magnus1992 Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Hvor kan man skaffe dette? :O http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31559443 brukt da Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Skeptisk på den annonsen, med mindre man betaler med finn's betalingsgaranti. Den har ikke eget bilde for delene, ingen oppgitt mail og skrivefeil. Dette ligner utrolig mye på den annonsen jeg ble svindlet for. Om du ringer han så send be isåfall om at alt skal blit tatt på mail/melding. Vis han sier nei så er det svindel. Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Skeptisk på den annonsen, med mindre man betaler med finn's betalingsgaranti. Den har ikke eget bilde for delene, ingen oppgitt mail og skrivefeil. Dette ligner utrolig mye på den annonsen jeg ble svindlet for. Om du ringer han så send be isåfall om at alt skal blit tatt på mail/melding. Vis han sier nei så er det svindel. Som regel når jeg skal kjøpe brukte ting så gjør jeg det under 4 øyne. Dessuten så drar jeg alltid med en venn eller familie medlem som hjelper meg hvis ting går galt. Lenke til kommentar
Ferdinavn Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 Ye, ville vært skeptisk til den finn annonsen sjæl. Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 jeg anbefaler at du går for et annet kabinett, men det ser ut som du har bestemt deg, så jeg får vel "jobbe" ut ifra det. det så ut som det går å få en tynn 360 rad i toppen av kabinettet (om det er aktuelt) og kjøpe 2x580 nå er bare dumt! jeg ville ikke anbefalt og kjøpe et!!! gå heller for noe som et 6870! så tar du det helt ut over nyttår om du fortsatt ønsker det. dette er noe du ikke kommer til å angre på!!!! en 2500k holder til alt som kalles spill og fraps! om du skal bruke 2k mer på en cpu fordi du skal bruke fraps så er det noe GALT! om du skal ha det "beste", gå for det beste fra amd, så kaster du ikke så mye penger ut av vindu (fordi det høres litt ut som du skal ha det beste så du kan si at du har det) hovedkort til x79 har jeg ikke satt meg inn i, fordi de som faktisk trenger kommer veldig sjeldent til dette forumet. men noe som et asus p9x79 ser ut som et godt kort... psuen vil jeg ikke uttale meg om, men JEG hadde nok solgt den og kjøpt en ny! ram: HER! bør fungere ganske greit... ssd: Crucial m4 SSD 2,5" 128GB kabinett produsenter du BØR ta en titt på: nzxt lian li silverstone (silverstonetek.com) corsair cooler master thermaltake antec 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå