Gå til innhold

Riktige spec's til selvbygd drømme pc?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så bygger jeg meg en ganske så kraftig stasjonær pc til jul (budsjett på rundt 18000-20000 kr).

Er ikke så j¤%6¤li god på å vite hva man burde se etter osv. men har spurt vennene mine og havnet her med så å si et ferdig utbytte, og lurer på om det er *Riktige* valg.

Kabinet: Dell Alienware Area 51 ALX Barebone chassis

Hovedkort: ASUS RAMPAGE IV EXTREME

Minne: CORSAIR 16GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (4X4GB)

Prosessor: Intel® Core i7-3930K Processor

Skjermkort: 2x Gtx 580 ( ZOTAC GEFORCE GTX 580 )

Harddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB

Harddisk SSD: Intel 510

Vet ikke om nødvendig men:

Ekstra lydkort : Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Pro

Venn av meg anbefalte å poste her så jeg postet her :)

Endret av Ferdinavn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje bedre å ta et billigere skjermkort (~1500kr) nå, og så vente på nye AMD-kortene som er forventet å komme på markedet i januar. De vil gruse nåværende generasjon i ytelse og har i tillegg relativt lavt strømforbruk. Kanskje gå for et HD6870?

• Liker 2
Lenke til kommentar

SSD: Intel 510 så nice ut, men kanskje litt dyr forhold til annet .. ? 4k.. Komplett extreme gaming har jo SSD til 1,3k

= Corsair SSD Force Series 3, 120GB

Ehm, burde kanskje tatt med. Med kabinettet så får jeg også

Power

Alienware™ 1100 Watt Multi-GPU Approved Power Supply

Motherboard

Alienware™ Approved Intel® X58 ATX Motherboard

Lenke til kommentar

X79 XD

For å vare helt ærlig så liker jeg ikke tanken på att du skal ha moderkort og PSU fra Alienware. Greit att det funker, men du kan alltid få bedre ting enn det. Dessuten for å legge till så er jo Alienwares / Dells support helt ubrukelig.

Lenke til kommentar

Ja jeg vet at Alienware er mer overprisa enn moren deres (lol @ pun i farta). Rett og slett bare elsker jeg synet av Alienware area 51 alx. og nå har det seg slik at jeg fikk muligheten til å få kabinnettet uten å kjøpe bullshit overprisa komponenter av dell.

Og forresten, nå som jeg ser at jeg må bytte ut hovedkortet, gjør jeg jo det da. Det var bare det som fulgte med kabinettet når jeg kjøpte det.

Endret av Ferdinavn
Lenke til kommentar

Ja jeg vet at Alienware er mer overprisa enn moren deres (lol @ pun i farta). Rett og slett bare elsker jeg synet av Alienware area 51 alx. og nå har det seg slik at jeg fikk muligheten til å få kabinnettet uten å kjøpe bullshit overprisa komponenter av dell

Ditt valg. Jeg sier bare att det finnes bedre deler og komponenter till en overkommelig pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...