Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Særemnet 2011, lese 3 bøker, hva nå?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått særemnet nå en stund hvor vi skulle lese 3 bøker.

Jeg sitter her og lager fremføringen (powerpointen) nå og lurer på lærerne vil at vi skal dra inn og hvordan vi skal bruke det/forklare det eller snakke om det.

Altså på f.eks. problemstillinger, hva vil lærerne vite? Hva vil han at jeg skal fortelle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dødslekene (The Hunger Games), Opp i flammer (Catching Fire) og Hodejegerne og jeg så filmen (etter at jeg leste boka såklart :p)

Og det kan vi kanskje kalle en samling actionbøker?

Jo det kan vi godt si, alle har også en veldig fin felles ting, det og kjempe for livet er veldig sentralt i alle tre bøkene.

Lenke til kommentar

Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal sette tre bøker sammen og lage en problemstilling.. Jeg vet ikke hvordan problemstillinger skal formuleres, hvor mange jeg skal ha og hva de skal inneholde.

Og skal jeg stille problemstillingen til teksten som er relevent for alle bøkenene, en sammenligning eller hva?

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal sette tre bøker sammen og lage en problemstilling.. Jeg vet ikke hvordan problemstillinger skal formuleres, hvor mange jeg skal ha og hva de skal inneholde.

Og skal jeg stille problemstillingen til teksten som er relevent for alle bøkenene, en sammenligning eller hva?

Du skriver rundt det å kjempe for livet, der de tre bøkene er forskjellig på dette, og der de er sammenfallende. Finne samnemnere, og forskjeller. F eks.

Der jeg ikke har svart deg fra det du skriver her oppe, må du spørre læreren din om.

Lenke til kommentar

Okey, jeg tørr ikke spørre læreren fordi det er så jævlig seint nå :p

Det er muntlig fremføring BTW. Jeg skal presentere problemstillingen ovenfør læreren og så svare på den iløpet av min presentasjon.

Nå har jeg satt "Er det greit å drepe andre for å spare ditt eget liv?" som en problemspilling. Kommantarer?

Lenke til kommentar

Nei. Det er din oppgave, ikke min. Men synes tittelen har noe for seg. Men bør kanskje være litt mer "VG": Greit å drepe andre for å spare eget liv?

Dessuten er det alt for lenge siden jeg gikk på skolen til at jeg bør være særlig detaljert, for kravene nå er helt annerledes enn da jeg slet pult. Det er derfor jeg heller ikke kunne svare på de spørsmålene dine i forrige innlegg, må gjøres av en som er oppdatert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...