Gå til innhold

tikka t3, super varmint eller lite stainless

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

September, bør helst ha rifla klar før sommeren. Synes t3 ser fet ut og så sier folk at de skyter svært presist med t3 6,5. f.eks. fin skytebane 1 cm over på 50 meter, 0 på hundre og 1 cm under å 200, har prøvd å sikte med den (med kikkertsikte) og det føltes som jeg trenge kolbeforhøyer. Jeg er selvsagt åpeb for andre forslag til rifle :)

Lenke til kommentar

Hva skal du jakte på?

Såg så vidt på T3 selv når jeg skulle handle rifle men slo dette fort fra meg, T3 har MYE plastdeler som lett kan gå i stykker. Kommer du borti noe med stokken hører du en hul lyd laaaangt unna.

Ellers har ikke rifla noen spesielle finesser, en helt grei rifle som virker godt nok for det aller fleste. T3 er vel noen av det riflene det blir solgt mest av i Norge men der har nok prisen mye å si.

Kjøper du en vanguard pakke på xxl til 6000 har du like mye rifle som i tikkaen etter min mening.

Har du falt for en T3 og liker den godt så kjøp den, du blir helt sikkert fornøyd helt til du prøver foreksempel en Sako85, Sauer 202 eller en X-Bolt. Den dagen tipper jeg du vil angre litt.

Det er heller ikke bare rifla som gjør at du skyter presist, det er personen som skyter.. En gammel HV mauser treffer også 10erne!

Ønsker du en rifle som du kan modifisere og bygge om mye så ta en titt på Remington 700!

Hva er budsjettet forresten? Husk du trenger:

-Jegerprøve (pris varierer mye)

-Våpensøknad litt over 800,-

-Rifle (pris varierer)

-montasje og ringer rundt 1000,-

-optikk kommer fort på 7000++++ alt etter når og hva du skal jakte

-våpenskap ca 3000 for et med plass til 5våpen

-god skytereim og et pussesett 500-1000

-tofot? 500+

-lyddemper? 2500+ ( Tikkan er ikke ferdig gjenget fra fabrikk )

Kanskje jeg blir slakta av en moderator nå men ta en titt innom denne siden:

http://kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=28999

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...