Gå til innhold

Pentium B950

Stulle

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal hjelpe en fyr med laptopkjøp. Han har ikke så mye $$, og trenger den hovedsakelig til en film i ny og ne (1080p), en til to virtuelle maskiner for litt testing (eller photoshop i windows, han skal kjøre linux) og kontorarbeid (latex :)).

Cluet er at skjermen m åvære matt. Jeg har sett på denne fra lenovo (e520):

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=649477

Den har imidlertid en prosessor jeg aldri har sett før, og som jeg finner svært lite informasjon OM. Iflg benchmarks ligger den ca 20-25% under billigste i3 (2310m).

Vil denne maskinen fungere for ham til denne bruken, gitt at han ikke stiller særlig store krav til "snappiness"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay. De har testet den ja, men det står relativt lite om ytelsen annet enn at 1080P-video funker bra, med ca. 50% utnyttelse av CPU. Selv mener jeg at den er helt OK, gitt bruken. Uendelig mye bedre enn datamaskinen han allerede har. De fleste med i5 og i7 på laptop bruker jo sjelden mer enn 15% av CPU i snitt, med mindre de gamer.

Lenke til kommentar

De skrev veldig lite om ytelsen ja, men noe skrev de:

Sitat
Moderate ytelsestall

Som vi nevnte innledningsvis er ikke dette en maskin for de tyngste oppgavene, men Pentium B950-prosessoren (som er basert på siste generasjon Core i-serie fra Intel) biter likevel godt fra seg til vanlige oppgaver. Til alt fra surfing, kontorarbeid til medieavspilling var ikke prosessorkraft noe vi savnet, men til tyngre oppgaver, inkludert kompresjon av videodata, konverteringer, utstrakt fleroppgavekjøring og lignende, hadde vi vurdert en annen modell.

Det er dog synd at det ikke la ut noen grafer osv for de testene.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...