killertomato Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Hei Hva er den eldste 135 svart hvitt filmen som fortsatt er i produksjon? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Skulle da tro at det er Kodak tri-X, uten at jeg er helt sikker. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Det spørs litt på hva du mener. Det finnes veldig få, om noen filmer som har samma emulsjon i dag som de hadde for ti år siden, så selv om f.eks Tri-X-film har blitt produsert lenge, har det flere ganger blitt inført små endringer i produksjonen, som gjør at Tri-X ser annerledes ut i dag enn den rullen med Tri-X som ble brukt av Cartier-Bresson i sin tid. Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 Jeg mener den eldste uendrede filmen. Hvis en film har beholdt navnet, men emulsjonen har blitt endret gjelder det ikke. Jeg hadde et ønske om å prøve å fotografere med en så gammel filmtype som mulig. Tenkte da at det kanskje var en film der ute som fortsatt ble produsert på samme måte som feks 50-60 tallet. Lenke til kommentar
se# Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg mener den eldste uendrede filmen. Hvis en film har beholdt navnet, men emulsjonen har blitt endret gjelder det ikke. Tviler på at det finnes. Film hadde "samme" utviling som sensorer har i dag, det vil si nye oppdaterte versjoner med ujevne mellomrom. Riktignok ikke like ofte som sensorene endres, men ofte nok til at du neppe finner noe virkelig gammelt. Lenke til kommentar
tvister Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Du kan kanskje sjekke ut Adox sine filmer, de har noe eget og noe som de har overtatt fra AGFA. Adox Art Series kan kanskje prøves, er ikke helt stødig på tysk. Endret 23. november 2011 av tvister Lenke til kommentar
( ) Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Du kan kanskje sjekke ut Adox sine filmer, de har noe eget og noe som de har overtatt fra AGFA. Adox Art Series kan kanskje prøves, er ikke helt stødig på tysk. Vielen Dank für diese sehr interessante Informationen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå