Gå til innhold

Eldste 135 filmen i produksjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs litt på hva du mener. Det finnes veldig få, om noen filmer som har samma emulsjon i dag som de hadde for ti år siden, så selv om f.eks Tri-X-film har blitt produsert lenge, har det flere ganger blitt inført små endringer i produksjonen, som gjør at Tri-X ser annerledes ut i dag enn den rullen med Tri-X som ble brukt av Cartier-Bresson i sin tid.

Lenke til kommentar

Jeg mener den eldste uendrede filmen. Hvis en film har beholdt navnet, men emulsjonen har blitt endret gjelder det ikke. Jeg hadde et ønske om å prøve å fotografere med en så gammel filmtype som mulig. Tenkte da at det kanskje var en film der ute som fortsatt ble produsert på samme måte som feks 50-60 tallet.

Lenke til kommentar

Jeg mener den eldste uendrede filmen. Hvis en film har beholdt navnet, men emulsjonen har blitt endret gjelder det ikke.

Tviler på at det finnes. Film hadde "samme" utviling som sensorer har i dag, det vil si nye oppdaterte versjoner med ujevne mellomrom. Riktignok ikke like ofte som sensorene endres, men ofte nok til at du neppe finner noe virkelig gammelt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...