Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hardware som duger, FPS som suger.

Anbefalte innlegg

God dag.

Starter et innlegg her i frustrasjon over at PC'en min helt siden jeg kjøpte og bygde den for et år siden aldri har levert noen særlig god ytelse i spill.

Min gode fetter har en litt lavere standard på hardwaren sin enn meg, men allikevel kjører han alle nyeste spill på max grafikk settings og vedlikeholder fortsatt en FPS sendt fra gudene.

Dette har frustrert meg helt siden første stund og jeg kommer virkelig ikke frem til noen god løsning på problemet.

Det ferskeste eksempelet på problemet mitt er releasen av Skyrim. Han pumper alt opp på Ultra High settings og freser av gårde uten noen form for problemer. Mens jeg sitter her med "lægg spikes" som ikke ligner grisen.

Har passet på at alt av drivere er up to date. Hovedkort drivere, nyeste versjonen av BIOS, nyeste grafikkort drivere osv.

Lister nå opp hardwaren jeg har for øyeblikket:

Intel i5 750 @ 4.00Ghz.

ASUS P7P55D LX Motherboard.

500GB HDD 5400 RPM - litt rævva, men skal vel ikke ha noe å si på ytelsen i spill?

4GB Corsair Dominator 1600Mhz - Har 4 gig til men får ikke A1 og A2 slotsa til å funke.

650 watt Corsair PSU.

ASUS Geforce GTX 570 DirectCU ii - Til og med med dette helt nye skjermkortet får jeg spikes på de fleste spill, så regner med at dette ikke er "bottlenecken", hvis den eksisterer? Fetteren min har et 560 kort, og ligger med høyere FPS på alle spill. Am I missing something?

Er takknemlig for en hver respons/tips noen kan komme med for å hjelpe meg på veien til en tilfredsstillende PC-opplevelse. Kan det være noe feil med hovedkortet?

Endret av ZakkWylde4Ever
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville rett og slett prøvd med annen disk. Det er den åpenbare "flaskehalsen" i systemet ditt. Jeg vet ikke stort om fps / lagg når det kommer til 5400 rpm vs 7200 rpm. Det kan man sikkert google på.

Ville uansett ikke brukt en 5400 rpm disk som main på det fine systemet ditt.

Nå er harddiskprisene skrudd opp i været pga flom i Thailand, men ville nok vurdert feks en Samsung F3 disk. Aller helst en SSD.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...