alastor_666 Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Hei, Jeg har 2 stk Western digital 2TB disker konfigurert i raid! Mens jeg satt og spilte Skyrim fryser plutselig PCen og jeg måtte restarte manuelt. Alle innstillinger i Bios ble tilbakestilt. Jeg måtte dermed forandre "configure hdd as" tilbake til sata. I oppstarten står det at det er problemer med Raid 0 konfigurasjon. "Status - failed"! Inne i Windows viser Intel Rapid programmet at Raid har sviktet. Men som dere ser på bildet ser det ut til at disken fungerer normalt, men den finnes ikke i raid konfigurasjonen lengre. I oppstarten er status på den ene disken "non member disk". Mitt spørsmål er; kan jeg slette raid konfigurasjonen, opprette en ny, og beholde alle dataene? Finnes det eventuelt noen andre alternativer for å løse dette? Har dessverre en del filer som ikke er kjørt backup av så dette passet meget dårlig! På forhånd takk! kan dette funke: http://www.overclock.net/t/478557/howto-recover-intel-raid-non-member-disk-error Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Tror å slette det er dumt for da fjernes metadata (som inneholder informasjon). Prøv heller : All I have to do is power off, unplug, and replug my HDDs, boot up and it's fine Nærmere bestemt tror jeg han mener . Slå av PC - kople fra begge diskene fra kontroller - boot opp igjen u raid-0 diskene tilkoplet. Slå av PC - kople de til igjen og boot opp for å se om ICH10 detekterer diskene igjen. Dette er iallefall helt safe og prøve på siden det ikke røres metadata konfig som ligger på disken(e). Du kan jo ifb med dette også slå controller mode fra RAID til ACHI og tilbake igjen i BIOS. Edit: Alle innstillinger i Bios ble tilbakestilt. Jeg måtte dermed forandre "configure hdd as" tilbake til sata. Du må sette kontroller tilbake til RAID mener nå jeg (ikke SATA/ACHI). Eller har du laget det i windows diskbehandling ? Endret 20. november 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå