Sealine Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Vel, jeg er nå ganske fortvilet For sånn ca 1 uke siden, gikk jeg in på qxl.no og så på "skjermkort" jeg fant et helt splitter nytt Sapphire Radeon 9500 PRO, og jeg kontaktet selgeren. Fikk beskjed om at jeg var nr 2 på lista, siden en annen venn var ute før meg. Han kontaktet meg noen dager senere, og fortalte at jeg kunne få kjøpe kortet. Jeg ble utrolig glad, av to grunner. Kortet er blitt svært skjeldent, vanskelig og få tak i, og prisen var 1100,- + 210,- i porto. (skjønner egentlig ikke hvorfor jeg måtte bettale porto begge veier, for det eneste som skulle selges, var kortet fra han til meg). Men uansett, vi bestemte oss for at jeg skulle overføre de 210,- inn på hans konto, så skulle han sende meg kortet i posten, så fort pengene var inne. jeg overførte 210,- og ventet. Jeg fikk en mail der det stod "jeg skal på hytta, sender når jeg kommer hjem på tirsdag". jaja tenkte jeg, jeg får bare vente. Dagene går, og ingen mail blir mottat. først idag, (torsdag) fikk jeg en mail der det stod følgene: Ja, nå er jeg hjemme. Jeg har ombestemt meg, selger ikke kortet alikevel." Herre gud, er det MULIG? Så sier han, enten så får du gi meg kontonummeret ditt, slik at jeg kan overføre tilbake pengene, eller gi meg fult navn og adresse slik at jeg kan sende pengene på en utbettalinglapp. Jeg gir ikke bort kontonummer til noen på internett, så vi får bare håpe her Jeg blir gal, jeg skal kjøpe ny pc, finner ikke noe Sapphire Radeon 9500 Atlantis PRO. Mvh Petter Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom topic og innlegg. En annen ting er jo strengt tatt at dette til dels er din egen skyld siden du ikke vil oppgi informasjon slik at han kan tilbakeføre penger. Skal man svindle en person ved å bare vite kontonummer skal man ha en bra blåøyd bank... Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 han som svindla meg dette skjedde for 1 mnd siden, og jeg har enda ikke fått de pengene. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 han som svindla meg dette skjedde for 1 mnd siden, og jeg har enda ikke fått de pengene. har du gitt han kontonummeret enda da? Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Hva er det som er så farlig med å gi bort kontonummeret? Uansett så står ditt kontonummer (om du betalte fra konto) på hans giro (kredittering) Dette burde da være en enkel sak... Trist at du ikke fikk kortet uansett da :-( Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 han som svindla meg dette skjedde for 1 mnd siden, og jeg har enda ikke fått de pengene. Hvordan skal han kunne gi deg pengene når du ikke gir ham mulighet til det? Skal gå med på at han oppførte seg noe uredelig, men du gjør ikke saken noe bedre. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 han som svindla meg dette skjedde for 1 mnd siden, og jeg har enda ikke fått de pengene. Hvordan skal han kunne gi deg pengene når du ikke gir ham mulighet til det? Skal gå med på at han oppførte seg noe uredelig, men du gjør ikke saken noe bedre. har du hørt om utbetalingslapp? skal jeg forklare det for deg? han sender pengene, jeg henter dem på posten. nei jeg kommer aldri til og se pengene igjen.. Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 ......jeg overførte 210,- ...... Ja, ja. Vær glad at du ikke har betalt for kortet også. Nå er jo ikke kr. 210,- så skrekkelig mye, da. En annen ting er jo strengt tatt at dette til dels er din egen skyld siden du ikke vil oppgi informasjon slik at han kan tilbakeføre penger. Skal man svindle en person ved å bare vite kontonummer skal man ha en bra blåøyd bank... Må bare si meg enig i dette. Gi ham kontonummeret ditt - så ordner det seg nok. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg har gitt ut kontonr mitt til mange personer og så vidt jeg vet så kan man jo bare sperre kontoen når man har gitt han kontonummeret også oppheve sperren når du føler at det er trygt. Man trenger jo også og vise legitimasjon for og ta ut når kortet er sperret. Men hvorfor sperre det? Han har ombestemt seg. Ikke værre en det. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Det ser ut til at det er mange som ikke skjønner at det er 100% ufarlig å utlevere sitt eget kontonummer. VISA-nummer, det er noe annet, men et ordinært kontonummer er helt ufarlig i seg selv. Det verste som kan skje er at fyren (faktisk) setter inn pengene Har selv et par venner som nekter å oppgi kontonummer Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 kan du ikke gi ut kontonummeret ditt så må du jo takke deg sjøl for at du ikke får igjen penga, latterlig synes jeg, hadde jeg vært han hadde jeg ikke giddi å tenkt noe mer på å betale deg tilbake, hvorfor slite med en som overhodet ikke er samarbeidsvillig? 1000 ganger lettere å betale penger via nettbank enn å måtte stresse for å komme seg til posthuset innen åpningstiden, dessuten er det som regel ganske dyrt med utbetalingslapp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå