HannibalChopsticks Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Det har seg sånn at jeg bor i et hus med 3 boligenheter (jeg leier en av dem selv), så er det sånn at det finnes en trådløs router i boligen; D-link DIR-855 Problemet mitt er at det er svært dårlig signal i min del av boligen, og tenker at det lureste vil være å slenge på en antennekabel og få satt opp en antenne i denne delen av boligen og. Kan det stemme? Isåfall, kan noen hjelpe meg med å finne antennekabelen jeg trenger, og antenna? Jeg vil ha det billigst mulig, fra norsk (nett)butikk. Antennekabellengde på 20m+ er ideelt... På forhånd, takk for svar! :-) [EDIT] Skriveleifer ;-) Endret 20. november 2011 av DJ_Hidden Lenke til kommentar
knutazz Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 jeg vil anbefale denne antennen TP-LINK TL-ANT2408CL 2.4GHz 8dBi Antenna TP-LINK TL-ANT2408CLog jeg fant antenne kabel på 5m - TP-LINK TL-ANT24EC5S 5m Antenna Cable TP-LINK TL-ANT24EC5S alt er funnet på komplett.no jeg har disse delene selv og er fornøyd og kan anbefale disse på det sterkeste. hvis du skulle trenge lengre antenne kabel en 5m så kan du søke etter "RP-SMA Male to Female connector cable" Lenke til kommentar
HannibalChopsticks Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 TP-LINK TL-ANT2408CL 2.4GHz 8dBi Antenna TP-LINK TL-ANT2408CL Vil det hjelpe å bare bytte ut en av de tre antennene med denne? Lenke til kommentar
knutazz Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 ja du vill jo få bedre signal utsendelse, men alt det er jo avhengig av hvor mye signalforstyrrelse det er i huset, (betong, elektrisk støy, metall osv) hvordan er signal styrken din nå med original antenne? jeg satte denne antennen på en DIR-855 som står på loftet i en betong blokk på 3etasjer hvor jeg sitter trådløst på i kjelleren med 3 i signal styrke,før jeg byttet hadde jeg ikke noe signal i første etasje eller kjelleren Lenke til kommentar
HannibalChopsticks Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 (endret) ja du vill jo få bedre signal utsendelse, men alt det er jo avhengig av hvor mye signalforstyrrelse det er i huset, (betong, elektrisk støy, metall osv) hvordan er signal styrken din nå med original antenne? Signalstyrken varierer mellom 1 og 2. (Win7) Etter det jeg vet så er det bare tre mellom routeren og pcen. Ingen betong, iallefall. Elektrisk støy kan det godt hende at det er mye av(?).. Men får ikke flyttet routeren, og heller ikke pcen. Tror ikke det kan være mye mer enn 7-8 meter i direkte linje mellom pcen og routeren... Det er vel i grunn det som forvirrer meg... Men, DIR-855'n døde i dag, så kommer nok inn en ny, spørs bare om det er samme eller ei... [EDIT] Forøvrig får jeg inn flere naboers trådløse nett med både 4 og 5 signalstyrke... Endret 20. november 2011 av DJ_Hidden Lenke til kommentar
knutazz Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Da sier jeg R.I.P. til routeren din, etter det du forteller så kan det hende at problemet ditt er så enkelt at det er flere trådløse nett i nærheten som kjører på samme kanal og har sterkere antenne som da forstyrrer signalene dine og de blir svakere, sjekk hvilken kanaler de andre nettverkene kjører på med et program som hetter inSSIDer Last ned inSSIDerog velg en kanal på minimum 3 frekvenser unna de andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå