Gå til innhold

Crucial RealSSD C300, hvordan oppdatere firmware?

AMDBunny

Anbefalte innlegg

Jeg har en Crucial RealSSD C300 64GB og jeg opplever at maskinen av og til ikke responderer når jeg feks surfer. Jeg tror derfor at det skyldes SSD-disken.

Jeg har sjekket og funnet ut at jeg har firmware versjon 0002 og den siste utgitte versjonen er 0007. På Crucial sine sider står det at man må først oppgradere til 0006 før man oppgradere til 0007. Man må også ta backup av all data.

Jeg har aldri oppdatert firmware før så jeg trenger all hjelp jeg kan få. Jeg finner også lite info om hvordan jeg skal oppgradere fra 0002 til 0006. Fins det en enkel oppskrift for hvordan man skal gjøre dette?

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo ikke vanskelig dette da.

1) Last ned og brenn til CD/DVD Crucial ISO for C300 64GB 0002-0006 , og for 0006-0007 (link fra goatclaw )

2) Slå av PC og kople fra 220V til PSU

3) Kople fra alle andre HDD disker og sett C300 på den første SATA2 (3G) porten.

4) Slå på PC og gå i BIOS og endre fra AHCI til IDE/Compability mode , påse samtidig at CD/DVD rom er først i BOOT order (ikke boot til Windows).

5) Restart med Crucial firmware CD 0002-0006 i CD/DVD rom , update skjer automatisk (du må verifisere med å skrive yes)

Gjenta prosessen med CD/DVD brent fra ISO 0006-0007 firmware.

Når du er ferdig kopler du C300 tilbake der den var før (samt kopler til andre HDD's)og entrer BIOS føre Windows lastes og setter Sata controller tilbake til AHCI mode.

Dette er også forklart i GUIDE.PDF til venstre for aktuell firmware download(link fra goatclaw )

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...