Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst] Noen som har testet Jabra Sport trådløst headsett til trening?

nomore

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå ei stund tenkt å bestille JayBird Freedom øreplugger til trening. Men i går kom eg over Jabra Sport, som også er laget spesifikt til trening og er også trådløst.

Prisen er den samme(etter frakt og moms), men Jabra har halvparten av batterilevetiden til JayBird. Eg bruker sjeldent å trene/løpe lengre enn 30-60 minutt uansett, så Jabra holder til et par økter. Men allikevel er det surt med kun halvparten.

Fordelen med Jabra'en er at den virker å være bedre på øret enn JayBird(som utelukkende monteres i øret), men eg har ingen av de så får ikke testet. Jabra'en virker å ha noe kort rekkevidde, men usikker på hvordan JayBird er der. Anbefalt å ha mobilen på høyre skulder for å ha god dekning. Det er litt begrensende synes eg.

Tre andre fordeler med Jabra'en er at den ikke ser ut til å lukke ut all lyd(noe som er litt betryggende når man løper langs veien osv), knappen på headsettet leser opp løpetid og distanse(via Endomondo treningsapp) og ladepluggen ser ut til å være en standard micro USB. JayBird har en sær plugg etter hva eg hører.

Jabra'en ser ut til å tåle mye mer en JayBird'en også. JayBird gir livstidsgaranti mot svette, mens Jabra reklamrerer med militærstandard i forhold til regn, støt, fuktighet og støv. Her på vestlandet er regn ikke et ukjent fenomen, og svetting hører jo litt til. Det er jo og en fordel :)

Om noen har erfaring så hører eg gjerne i fra dere! :)

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=649141

f62b7140-8a9a-4d99-aad6-22965c655543.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte headsettet i går og fikk det i posten i dag(takk, MPX.no :) ).

Headsettet sitter godt, ingen ubehag og selv med mye bevegelser satt de fast i øret. Eg prøvde de på en løpetur i kveld og da hadde eg i tillegg lue på, så de hadde ikke akkurat noen steder å stikke av :)

Lyden var overraskende god. Eg er ikke teknisk kresen, men eg liker ikke dårlig lyd heller, og disse var absolutt brukbare til treningsbruk. Ikke samme lydkvalitet som Sennheiser HS180 som eg har hjemme, men brukbart. Fyldig bass, så ypperlig til trening.

Eg bruker nå disse mot telefonen min(Wildfire S) med Endomondo til treningslogging, med Polar BT pulsbelte. Begge disse koblet seg til telefonen samtidig uten problemer, og merket ikke noe til om det trakk ekstra mye batteri at eg hadde to BT enheter på samtidig.

Det geniale med denne kombinasjonen er at Endomondo gir rundetider muntlig i headsettet for hver kilometer som løpes. På første kilometer fikk eg vite hvor lang tid eg hadde brukt på første kilometer. På neste kilometer fikk eg vite hvor lang tid den hadde tatt, og totaltid. Genialt. I tillegg kan man konkurrere mot seg selv(en tur man har løpt før) og vil da i tillegg vite hvor langt bak/forran man er forrige gang på samme sted.

En liten bonus eg var litt skeptisk til. Når man løper utendørs er det jo av og til en del ting som skjer rundt deg som det kan være greit å få med seg(biler, bikkjer, sykler osv). Dette var ikke noe problem å få med seg med dette(på den lille turen eg tok i dag), så det var også positivt.

Så min konklusjon (så langt) er løp og kjøp! (pun intended) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...