ZprMario Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Problemet er at jeg allerede har levert inn svar. En annen ting er at du får tilsendt masse infobrosjyrer seinere også, a la "Velkommen soldat", til og med sms fra forsvaret fikk jeg... Da har de sikra seg rimelig godt på at du tar hintet, så tror ikke den unnskyldningen er god nok. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Hvordan funker de nye apparatene da? Sist jeg tok en slik test, sikkert 10 år siden, trykket man bare på en knapp når man hørte lyd... Jepp, er fortsatt en knapp som man trykker inn da man hører en lyd, men de nye maskinene er vanskelig å lure hvis man ikke har griseflaks.. Husker ikke helt hvordan det virker rent teknisk, men er det en tone man ikke "hører" spiller de av en del andre toner senere i testen som man heller ikke skal kunne høre.. Og trykker man på en av disse da, er man screwed.. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 ingen kan bevise att du har fått innkallingskortet med mindre du har signert på det.. (posten kan da gjøre feil ) Man KAN jo bruke innkallingspapiret som runkepapir, men det forandrer ikke den status man har hos vernepliktsverket, nemlig tjenestedyktig.. Når det gjelder hørselstesten må man passe litt på, de nyeste testene har lettere for å avsløre juksere. Det avspeiler seg nemlig et mønster ut av alle de lydene man hører gjennom en test (ca 10 min.), noe som analyseres nøye om juks mistenkes. Uansett, hører du så dårlig blir du neppe satt til en stillig hvor det smeller mye. Jeg hadde 9 i hørsel da jeg gikk inn, har 5 nå etter et år som vognfører/stridsvogn.. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 en kan jo bare sitte og trykke på knappene annenhver gang. Forsvaret kan ikke ta deg for juks da... vist en "er" for dum til og ta en hørselstest Lenke til kommentar
Danko Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 en kan jo bare sitte og trykke på knappene annenhver gang. Forsvaret kan ikke ta deg for juks da... vist en "er" for dum til og ta en hørselstest Jepp, klart man kan det.. men skal vel mye til å være "for dum" for en hørselstest. Er du kjip mot forsvaret kan de fort bli kjipe og jævlige mot deg.. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Hypsilofodonten: Nei.. det er ikke sånn det fungerer. Det å reagere på lyd kan vel sammenlignes med å reagere på strøm - de fleste greier det. Å trykke på en knapp samtidig er nok heller ingen strabasiøs utfordring for intellektet (dog, jeg mistenker at mange på dette forumet ville greid å stryke på selv noe så enkelt). Du slipper altså ikke unna bare fordi du trykker på måfå. Har du vært i militæret? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Tror ikke det er så enkelt som bare å trykke på måfå, nei... Tviler sterkt på at de i det hele tatt vurderer om noen er for dum til å ta en hørselstest. Det jeg kommer til å gjøre, ettersom jeg allerede har litt dårlig hørsel, er å ikke trykke på de tonene jeg hører svakt, og selvfølgelig ikke når jeg ikke hører noe. Er jo ikke dauhørt akkurat, så de høyeste tonene kommer jeg til å trykke på. Men etter det jeg tror skal dette holde til at jeg får strykkarakter. På sesjonen var jeg faktisk dønn seriøs på hørselstesten, så det er ikke noen tvil om at jeg hører dårlig... Grunnen til at jeg likevel ble innkalt tror jeg er på grunn av den iq-testen, som jeg tror jeg gjorde det litt for bra på (orka ikke vente på resultatene, men veit at jeg gjorde opp mot mitt beste på den). Hadde den også vært dårlig, hadde jeg nok klart å komme meg unna... Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Grunnen til at jeg likevel ble innkalt tror jeg er på grunn av den iq-testen, som jeg tror jeg gjorde det litt for bra på (orka ikke vente på resultatene, men veit at jeg gjorde opp mot mitt beste på den). Hadde den også vært dårlig, hadde jeg nok klart å komme meg unna... Hihi... så du tror forsvaret er ute etter smarte, unge menn? Kast dine illusjoner over bord, forsvaret skal ha kanonføde og lydige soldater som gjør slik de er fortalt. Ikke at det er noe negativt med det. Et skikkelig dårlig resultat fra sesjon sikrer deg forøvrig lang og trofast tjeneste på kjøkken fremfor null tjeneste i det hele tatt. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hvordan funker de nye apparatene da? Sist jeg tok en slik test, sikkert 10 år siden, trykket man bare på en knapp når man hørte lyd... Jeg gjorde det samme for 3 år siden. De har vel samme hørselstest i dag... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg hadde 9 i hørsel da jeg gikk inn, har 5 nå etter et år som vognfører/stridsvogn.. Jeg hadde 7 i hørsel da jeg gikk inn, og 9 i hørsel etter et år som vognfører/bv206 Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Drar i morgen *gleder meg* Måtte også endevende huset for å finne sakene, så du er ikke den eneste Lenke til kommentar
atrax Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 IKKE juks på hørselstesten ved å la være å trykke av og til! Jeg var sykevokter og hadde delvis ansvar for hørselstester! Hvis du absolutt skal vri deg unna, hør på minidisc/discman med øretlf på fullt volum. Da har du nedsatt hørsel en liten periode, og det blir vanskeligere å høre pipene. Fakere har blitt anmeldt, bare så du vet det! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Fakere har blitt anmeldt, bare så du vet det! Fungerer dette i praksis? Blir folk som prøver å vri seg unna helsetestene under opptaks/inntaks uka anmeldt? Blir saken forfulgt sivilt eller militært i så fall? Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg hadde og 9 ved innrykk og 5 med dimmisjon. Det er funksjonskoder ikke en vanlig karakterskala. Lydstyrken måtte økes et nivå for at jeg skulle høre lyd ved én frekvens, og dermed; 5. Jeg var og vognfører på bv206, men hadde også kjøkkentjeneste under en legendarisk kjøkkensjef. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 ang. militæret: jeg er bare 15 nå, men tenker allerede nå på militæret. det har seg alså slik at jeg vet ikke om jeg er norsk statsborger eller ikke. jeg har bodd hele livet mitt i norge, men er britisk statsborger. britisk pass osv. jeg tror jeg er både norsk og britisk statsborger, men er ikke sikker. jeg tror også at når jeg er 18 må jeg velge statsborgerskap, og da skal jeg uten tvil velge britisk. så spørsmålet mitt er om dere tror jeg vil bli innkalt eller ikke? har både lyst og ikke lyst, men hvis jeg skal i militæret skal det vere som yrke på britisk side. ja, jeg er en britisk patriot! en blir jo ikke innkalt i England. der er det et yrke. og vet dere om jeg kan velge statsborgerskap før jeg blir 18 også? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Sånn ja, da var alt pakket og klart. Da sier jeg takk for meg for denne gangen, og kommer nok ikke til å være så mye på forumet det neste året :-? Kommer til å savne dere gutter (vel, noen jeg kommer til å være glad for å slippe også!). Snakkes Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Sånn ja, da var alt pakket og klart. Da sier jeg takk for meg for denne gangen, og kommer nok ikke til å være så mye på forumet det neste året :-? Kommer til å savne dere gutter (vel, noen jeg kommer til å være glad for å slippe også!). Snakkes ha det koselig og fint da! :wink: Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Der var jeg ute igjen gitt... hehe. Hørselstesten gikk glatt den, fikk litt dårligere enn sist test (de brukte visst et annet system, så karakteren var litt vanskelig å sette. men han mente at det var dårligere enn 4 hvertfall). Så la jeg litt ekstra på da, med øresus og diverse småproblemer angående motivasjon og søvnvansker, psykologen skrev ned, og jeg fikk UD i boka... Veit det er mange militærtilhengere her som kommer til å angripe meg nå, men jeg er hvertfall storfornøyd. Vet at jeg ikke har noe som helst i militæret å gjøre, så da var det bedre å bare bli ferdig med det. Kall meg gjerne pingle eller hva dere vil, men når surroundanlegget vokser i stua og når serveren får stadig flere disker med godsaker på, er ikke jeg den som skriker etter å komme i militæret. Og det tror jeg mange andre er enig i også... Freedom Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Veit det er mange militærtilhengere her som kommer til å angripe meg nå, men jeg er hvertfall storfornøyd. Vet at jeg ikke har noe som helst i militæret å gjøre, så da var det bedre å bare bli ferdig med det. Kall meg gjerne pingle eller hva dere vil, men når surroundanlegget vokser i stua og når serveren får stadig flere disker med godsaker på, er ikke jeg den som skriker etter å komme i militæret. Og det tror jeg mange andre er enig i også... ser ingen grunn til at folk skal angripe deg. du har jo dårlig hørsel, that's it! du har gyldig grunn. ps: kanskje det svære surroundanlegget i stua har noe av skylden :wink: Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Det jeg tenker på da er at jeg overdrev nok en smule på alle testene for å ha litt bedre grunnlag for å slippe... Hadde nok etter all sannsynlighet klart meg i militæret om jeg virkelig hadde gått inn for det. Men jeg hadde hvertfall muligheten til å dimme, og tok den... kanskje det svære surroundanlegget i stua har noe av skylden Hehe, kanskje det... men er vanskelig å rive seg løs. Uansett er jeg mer forsiktig med lydnivå nå enn for noen måneder siden, tenker mer på lydkvalitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå