Populært innlegg madsc90 Skrevet 20. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. november 2011 Starter med en advarsel: Dette er hentet fra religionsdelen av forumet, og er ikke spesielt kristendomsvennlig. Dog tror jeg det er i tråd med retningslinjene. Situasjonen: En diskusjon der en kristen svarer på spørsmål fra brukere vinkler seg inn på historien om Adam og Eva, og hvordan 3 menn og 1 kvinne kan ha vært opphav til all verdens befolkning. (Diskusjonen har også vært innom at alt ondt er Djevelens verk, og at Djevelen er engelen "Lucifer" som ble maktsyk.) En skeptiker poengterer noe om incest, og lander i tillegg denne: Legg også spesielt merke til alderen på disse, jeg mener, 930 år..? Og dette tror folk på..? Så kommer helten til unnsetning! Fordi vedkommende ikke er kristen, prøver han å tale den høye alderens sak ved hjelp av vitenskapelige argumenter. Det var mindre stråling både pga null mobiltelefoner og et nyskapt ozonlag, NOx og e-stoffer var ikke oppfunnet, virusstammene var enten mindre utviklet eller kanskje ikke ennå lansert av lucifer, og vi hadde gener som var nærmere det perfekte slik gud skapte oss, tross uunngåelig innavl i tiden etter edens hage (selv Adam og Eva må jo mtp DNA være beslektet da gud laget Eva av Adams ribben.). Videre, alle var på lavkarbo og der var null sannsynlighet for å dø i trafikkulykker. til sammen hever dette forventet levealder med minst 638%. De restrerende 3-400% kommer av at urskogen vi har hugget ned, og fjelltoppene som har blitt formet mer aerodynamiske av isbreer, tidligere skapte kosmisk friksjon som bremset bevegelsen rundt vår egen akse, slik at vi fikk en mer ensrettet elliptisk bevegelse rundt sola som igjen gir kortere år. Dessuten har mengder av masse på sola brent opp i årenes løp, så den hadde sterkere gravitasjonskraft back then, og trakk oss inn i en nærmere bane. Hadde paven hatt meg som rådgiver for noen hundreår siden skulle jeg utarbeidet et revidert kapittel om skapelsen slik som de redigerte og byttet ut alt mulig annet etter hva som passet. 31 Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 det er hva han tror. jeg tror ikke det var sånn de levde lenge, men kan ha noe med det å gjøre. jeg lo på ingen måte av dette, vil du ha noe å le av så les hvordan vitenskapen sier solen ble dannet. Solen ble dannet ved at store mengder gass og støv trakk seg sammen og lagde solen, deretter fløy noe gass og støv ut og dannet planetene. 4 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) jeg lo på ingen måte av dette, vil du ha noe å le av så les hvordan vitenskapen sier solen ble dannet. Solen ble dannet ved at store mengder gass og støv trakk seg sammen og lagde solen, deretter fløy noe gass og støv ut og dannet planetene. Hva er så morsomt med det? Bare fordi du ikke forstår det betyr ikke det at det er latterlig. Det er nemlig en grunn til at man må studere og ha en viss IQ for å bli forsker. Solen er dannet på samme måte som alle andre stjerner, nemlig ved at en stor sky av gass og støv trekker seg sammen. Melkeveien er full av slike skyer, og i mange av dem foregår det en aktiv stjernedannelse. Det er ved å studere disse stjernedannelsene at vi kan sette opp teorier for hvordan Solen ble dannet for 4,6 milliarder år siden. En typisk gassky består av rundt 75 prosent hydrogen og 25 prosent helium samt et mindre antall molekyler av bl.a. vann og CO2. Er skyen tilstrekkelig tett og kald, er det gravitasjonen som får skyen til å trekke seg sammen. Dermed omdannes gravitasjonsenergi til varme. Når temperaturen i skyen stiger, øker også trykket. Resultatet er et samspill mellom gravitasjonen som trekker skyen sammen, og gasstrykket som bremser sammentrekningen. I takt med at skyen trekker seg sammen, øker både trykk og temperatur i sentrale deler av skyen. På et tidspunkt er temperaturen så høy at hydrogen blir til helium. Det får temperaturen i skyens sentrum til å stige til mange millioner grader. Dermed øker trykket så mye at sammentrekningen opphører. Når det skjer, er en ny stjerne dannet. Normalt vil en gassky rotere, og det betyr at den med tiden får skiveform. Den unge stjernen ligger i midten, og skiven omkring kan bli utgangspunkt for planeter. Skiven utvikler seg voldsomt, store deler av den blåses ut i rommet av strålingen fra den unge stjernen, men ofte er det nok stoff igjen til å danne et planetsystem. Slik var det i hvert fall for vårt lokale solsystem. Endret 7. desember 2011 av Kenny Bones 4 Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 det er hva han tror. jeg tror ikke det var sånn de levde lenge, men kan ha noe med det å gjøre. jeg lo på ingen måte av dette, vil du ha noe å le av så les hvordan vitenskapen sier solen ble dannet. Solen ble dannet ved at store mengder gass og støv trakk seg sammen og lagde solen, deretter fløy noe gass og støv ut og dannet planetene. Ja, det var litt støvrusk som falt vekk fra solen og dannet planetene, dette er hva du tror vitenskapen sier ikke sant? Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 det er hva han tror. jeg tror ikke det var sånn de levde lenge, men kan ha noe med det å gjøre. jeg lo på ingen måte av dette, vil du ha noe å le av så les hvordan vitenskapen sier solen ble dannet. Solen ble dannet ved at store mengder gass og støv trakk seg sammen og lagde solen, deretter fløy noe gass og støv ut og dannet planetene. Ja, det var litt støvrusk som falt vekk fra solen og dannet planetene, dette er hva du tror vitenskapen sier ikke sant? dette er hva naturfagboka mi sier.... tellus 8 Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 det er hva han tror. jeg tror ikke det var sånn de levde lenge, men kan ha noe med det å gjøre. jeg lo på ingen måte av dette, vil du ha noe å le av så les hvordan vitenskapen sier solen ble dannet. Solen ble dannet ved at store mengder gass og støv trakk seg sammen og lagde solen, deretter fløy noe gass og støv ut og dannet planetene. Ja, det var litt støvrusk som falt vekk fra solen og dannet planetene, dette er hva du tror vitenskapen sier ikke sant? dette er hva naturfagboka mi sier.... tellus 8 En 8ne klassing uttaler seg om hvordan jorden ble formet :lol: 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg nxo Skrevet 16. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 16. desember 2011 dette er hva naturfagboka mi sier.... tellus 8 ...nesten 15 Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 hehe "Til sammen hever dette forventet levealder med minst 638%". Spesifisiteten bak den prosenten tyder på troll. 1 Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 hehe "Til sammen hever dette forventet levealder med minst 638%". Spesifisiteten bak den prosenten tyder på troll. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå