del_diablo Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Er klar over at dette mest sannsynlig er feil kategori å poste i, men det får nå være så. Saken er at jeg lover på hvilken rettigheter jeg som brillebruker har ovenfor brillene mine og plassen der jeg kjøpte dem. F.eks: Hvordan stiller den i forhold til byttemuligheter ved mangler? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Uansett hva du har kjøpt så har du ikke bytterett ved kjøp over disk. Ved en mangel på brillen så har butikk 2 avhjelpsforsøk på samme mangel. Ved 3. gangs samme mangel kan du kreve å heve kjøpet, dog har butikk krav på å konstantere 3. gangs samme feil ved feks et eksternt verksted. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Det er ikke noe spesielt med briller bortsett fra at de tilpasses hver enkelt kunde. Så her er det forbrukerkjøpsloven som gjelder, og ved fast utsalgssted har du som Loko sier, ingen bytterett/angrerett. Med mindre selger/butikk har lovt dette. Hva er et som er galt med brillene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå