Gå til innhold

Merkelig minnefeil - Access 97 proklamerer at det er for lite minne

TRL

Anbefalte innlegg

En kunde jeg besøkte hadde gamle maskiner som med hell kunne oppgradere minne. 512Mb minne på en XP pro er i minste laget når disse har gått i årevis. Det var kjøpt inn minne der, 1 Gb minnebrikker av merke Dell siden dette var Dell maskiner. På første maskin ble minnet satt inn og fungerte fint. På neste maskin derimot ville ikke det viktigste programmet Access 97 starte, men proklamerer at det er for lite minne. Forsøkte med andre minnebrikker, og på flere identiske maskiner, med samme feil. Misstenker at det kan være at noen sære? vbruntime saker som kjører kan være årsaken til problemet, men har i bunn og grunn ingen svar annet enn det. Andre programmer på maskinen ser ut til å fungere fint.

Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kunde jeg besøkte hadde gamle maskiner som med hell kunne oppgradere minne. 512Mb minne på en XP pro er i minste laget når disse har gått i årevis. Det var kjøpt inn minne der, 1 Gb minnebrikker av merke Dell siden dette var Dell maskiner. På første maskin ble minnet satt inn og fungerte fint. På neste maskin derimot ville ikke det viktigste programmet Access 97 starte, men proklamerer at det er for lite minne. Forsøkte med andre minnebrikker, og på flere identiske maskiner, med samme feil. Misstenker at det kan være at noen sære? vbruntime saker som kjører kan være årsaken til problemet, men har i bunn og grunn ingen svar annet enn det. Andre programmer på maskinen ser ut til å fungere fint.

Trond

Et lite Google-søk ga meg dette: Link

Du kan jo kanskje utdype feilmeldingen om overnevnte link ikke gir noen løsning?

Lenke til kommentar

Trond

Et lite Google-søk ga meg dette: Link

Du kan jo kanskje utdype feilmeldingen om overnevnte link ikke gir noen løsning?

Takker, jeg har også Googlet, men med feil søkeord? Hva for søkeord brukte du?

Uansett ser det ut til at du har noe her det er verdt å undersøke.

Takker og bukker så langt :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...