Gå til innhold

Hva trengs for å dra BF3?

OleHartz

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har veldig lite peiling på data. Det eneste jeg veit er at jeg drar Battlefield 3 på low graffic med 800x600 75.00Hz med noe lagg. Det går ann å spille men grafikken blir så dårlig at jeg vurderer å kjøpe nytt skjermkort. Her er noen spec om Pc'en min:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c02586272&lang=en&cc=us&taskId=135&contentType=SupportFAQ&prodSeriesId=4169547&prodTypeId=12454

Hjelper det å kjøpe et 1.GB skjermkort? eller vil ikke dette hjelpe mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok byttet ut hele den maskinen der, ta en titt på http://www.komplett.no/k/kd.aspx?bn=10306 Den billigste Gamer PC bør gjøre nytte, men ville kanskje kastet inn et par kroner ekstra å satset på den som er hakket dyrere.

kanskje litt å overdrive? hvis hovedmålet er å spille BF3 så trenger han å bytte prosessor til en god phenom x4 og noe rundt gtx 560 ti - gtx 570 (kommer ann på hvor mye han har lyst til å bruke.

og i tilleg trenger du en bedre strømforsyning, som for eksempel corsair tx 650w

hvor mye penger er budsjettet på?

Lenke til kommentar

Bytt ut hele pcen. Selv om du får bedre grafikk ved å kjøpe nytt skjermkort, så er prosessoren og alt det andre totalt utdatert (utenom minnet)

Har selv et helt OK skjermkort (ATI 5870) og en veldig bra prosessor (i5-2500K) og drar BF3 på høyeste oppløsning med medium settings, og det kjører jeg med alt ifra 130-40 fps, alt kommer ann på hvor jeg befinner meg og hvor mange spillere det er på samme sted.

Kort fortalt, selv med nytt skjermkort så har du fortsatt dritt-prosessor og da hjelper det lite med nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

Bytt ut hele pcen. Selv om du får bedre grafikk ved å kjøpe nytt skjermkort, så er prosessoren og alt det andre totalt utdatert (utenom minnet)

Har selv et helt OK skjermkort (ATI 5870) og en veldig bra prosessor (i5-2500K) og drar BF3 på høyeste oppløsning med medium settings, og det kjører jeg med alt ifra 130-40 fps, alt kommer ann på hvor jeg befinner meg og hvor mange spillere det er på samme sted.

Kort fortalt, selv med nytt skjermkort så har du fortsatt dritt-prosessor og da hjelper det lite med nytt skjermkort.

her har du en liste over hvordan prosessorene virker i BF3: http://www.techspot.com/review/458-battlefield-3-performance/page7.html

som vil bety at han kan spare masse penger på å kjøpe en phenom ii x4 965 (bare som et eksempel)

det er billigere fordi han allerede har et am3 hovedkort... og man trenger ikke mere for BF3...

han trenger ikke mer en for eksempel:

corsair CX 500w (fordi 300 watt er ikke nok)

asus gtx 560 ti DC II (kan eventuelt gå for ikke Ti versjonen, men vil ike anbefale det) grunnen til at jeg valgte asus sin er fordi kabinettene fra hp ikke har noe særlig god kjøling, og da kan det være fint med DC II kjøler

Amd Phenom II x4 965: trenger rett og slett ikke mer enn dette for å kunne kjøre bf3... og til en pris på 900 kr er den god nok.

Lenke til kommentar

Tviler på at bytte av strømforsyning er mulig på en HåPløs. De bruker gjerne egne "standarder" på 24-pins kabelen, nettopp så man kjøpe helt ny maskin for å oppgradere, strømforsyningen er nesten aldri dimensjonert for noen større oppgraderinger enn ekstra HDD eller RAM heller, og G210 er så svakt og strømgjerrig at noen merkbar oppgradering uten ny strømforsyning er umulig.

Beklager TS, fordelene ved stasjonære datamaskiner eksisterer ikke til slike maskiner.

Lenke til kommentar

Tviler på at bytte av strømforsyning er mulig på en HåPløs. De bruker gjerne egne "standarder" på 24-pins kabelen, nettopp så man kjøpe helt ny maskin for å oppgradere, strømforsyningen er nesten aldri dimensjonert for noen større oppgraderinger enn ekstra HDD eller RAM heller, og G210 er så svakt og strømgjerrig at noen merkbar oppgradering uten ny strømforsyning er umulig.

Beklager TS, fordelene ved stasjonære datamaskiner eksisterer ikke til slike maskiner.

ikke for å være pirkete, men sjekket akkuratt 24 pin tilkoblingen pinne for pinne med en vanlig 24 pin tilkobling, og de var helt like.

Lenke til kommentar

ikke for å være pirkete, men sjekket akkuratt 24 pin tilkoblingen pinne for pinne med en vanlig 24 pin tilkobling, og de var helt like.

akkurat denne modellen, med akkurat samme hovedkort?

fikk bildet under fra linken i førstepost, og klikket på linken til spesifikasjonene til hovedkortet.

kan godt sjekke det igjen vis jeg trenger det, kan jo a feilet på en pinne.

Edit: trykkleif

post-227710-0-23471100-1321757014_thumb.jpg

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

fikk bildet under fra linken i førstepost, og klikket på linken til spesifikasjonene til hovedkortet.

Snakker du nå om å kontrollere hver enkelt spenning på tilkoblingen med multimeter eller de fysiske tilkoblingene?

Den fysiske tilkoblingen passer, problemet er at HP har for vane å bytte om to eller flere kabler så man får for eksempel 12V der 3.3V skal være eller 5V der 12V skal være.

Lenke til kommentar

Snakker du nå om å kontrollere hver enkelt spenning på tilkoblingen med multimeter eller de fysiske tilkoblingene?

Den fysiske tilkoblingen passer, problemet er at HP har for vane å bytte om to eller flere kabler så man får for eksempel 12V der 3.3V skal være eller 5V der 12V skal være.

åja, beklager :( mente bare fysiske tilkoblinger jeg.

Lenke til kommentar

Likevel, å gå til innkjøp for en helt ny maskin er unødvendig etter min mening. Du får en god rig ved å punge ut ~2500,- her på PSU, CPU og skjermkort.

Nå var jo poenget mitt (siden du ikke leste noe av det jeg skrev) at dette ikke går, da fordi HåPløs er glad i å skape sine egne "standarder" for hvordan pin-out på 24-pins-kabelen. Som igjen betyr at en tredjeparts PSU vil føre til svidde kretser og ustabilitet og i verste fall en 100% død maskin.

:nei:

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Takk for alle gode svar! Tror nok ikke jeg kommer til å kjøpe ny datamaskin når denne er grei til vanlig bruk. Målet er som sagt å klare å dra BF3 med grei graffik og lite lagg. Tror jeg går til invenstering på en ny prosessor og et nytt skjermkort. Skulle gjerne kunne holdt meg under 2000 kroner. Gaming er ikke akkurat det jeg vil bruke mest penger på når jeg samtidig skal ta Lett-lappen, som koster alt for mye!

Lenke til kommentar

Du vil ikke få noe merkbart bedre til BF3 dessverre, maskinen holder deg tilbake.

CPUen er for svak til å begynne med, og det er ikke sikkert du bare kan ploppe inn en ny uten en BIOS oppdatering for vanlige kort (HåPløs har neppe en slik til deg) og da er du screwed for å si det slik.

Løsningen er at HK, CPU, PSU og Skjermkort må ut og bort for å få til noe, selve HåPløs kassa og harddisk kan du bruke videre, muligens også RAMen (Sjekket ikke denne på specsen dessverre.)

Hvis ikke, så er ikke RAM spesielt dyrt i disse dager heller, DDR3 prisen krasjer på lavnivå og fortsetter videre nedover.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...