TheRocky Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Heihei, jeg lurer på om fraværet i ungdomskolen har noe å si når man søker til videregående skole? Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Heihei, jeg lurer på om fraværet i ungdomskolen har noe å si når man søker til videregående skole? Niks. Bare karakter. Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 Men når jeg søker jobb, har fraværet noe å si fra ungdomskolen eller er det bare fraværet i videregående som teller? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Men når jeg søker jobb, har fraværet noe å si fra ungdomskolen eller er det bare fraværet i videregående som teller? Det er jo opp til hver enkelt arbeidsgiver hva de vektlegger og når du skal ha jobb. F.eks. hvis du vil ha jobb under studiene så kan jo ungdomsskolepapirene være aktuelle, da det kan være de nyeste du kan vise til og da er det jo kjipt hvis du har stort fravær. Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 For å si det sånn; Prioriter fravær fremfor karakterer. I bunn og grunn har ikke fravær en dritt å si. Jeg angrer seriøst på at jeg ikke fikk mer... Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Ja, jeg tenker ofte tilbake til ungdomsskolen. Hvorfor jeg tok det så seriøst. Jeg skulle ha skulka MYE mer! Minst 3 ganger i uken! Følg med i matte bare, resten kan du gi faen i, kanskje litt naturfag. Ellers gi faen i resten. Ungdomsskolen blir da ditt slags.. friår Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 hehe, men er ikke fraværet viktig i 10 klasse? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Fravær viser en holdning ofte. Jeg vet flere arbeidsgivere som ser på all fravær - dette grunnet i at fravær koster bedriften mye. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Fravær viser en holdning ofte. Jeg vet flere arbeidsgivere som ser på all fravær - dette grunnet i at fravær koster bedriften mye. Hvis han går vgs. så driter de i hans ungdomsskole papirer. Ja, går du yrkesrettet utdanning på vgs. så kommer du til å få trøbbel hvis du har fravær. De vil ikke ha folk som ikke møter opp på jobb. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hvis han går vgs. så driter de i hans ungdomsskole papirer. Noen gjør det, men ikke alle. Som sagt VET jeg om arbeidsgivere som ser på dette fraværet også. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hvis han går vgs. så driter de i hans ungdomsskole papirer. Noen gjør det, men ikke alle. Som sagt VET jeg om arbeidsgivere som ser på dette fraværet også. Det må isåfal være de arbeidsgiverne som bare hadde ungdomsskolen... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hehe, ja du får tro det da Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hehe, ja du får tro det da Tulla bare. Men virkelig: jeg mener han kan gi faen hvis han har tenkt å ta vgs. Men har burde ikke henge etter på matte, det er ikke noe gøy å ta igjen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Arbeidsgivere ser ikke på ungdomskolepapirer eller videregående papier. Skulk i vei, det har ingen ting og si for framtidig yrke. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Arbeidsgivere ser ikke på ungdomskolepapirer eller videregående papier. Skulk i vei, det har ingen ting og si for framtidig yrke. ^This Jeg har aldri blitt spurt om vitnemål fra videregående eller ungdomsskole, kun karakterutskrift fra universitetsfag og attester fra tidligere arbeidsgivere. Endret 22. november 2011 av Jude Quinn Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Ungdomskolekarakterene betyr ingen ting, bare kast vitnemål skjiten i bosset. Det er kompetansebevis fra videregående som har noe å si dersom du skal søke læreplass. Dersom du skal ha en jobb innenfor høyere utdanning da er kun de papirene relevante, og de vil aldri spørre om ungdomskolekarakterene. Jeg hadde 2,9 i snitt på ungdomskolen og hadde 20 dager fravær i 9 klasse og 40 dager fravær i 10 klasse. Nå, som jeg har fullført VG1, VG2 og VG3 allmenn påbygg, har jeg et snitt på 4,5, hvor jeg har 5 i nesten alle fellesfag, bortsett fra norsk hvor jeg har 3. Dette er litt morsomt at jeg er kommet like langt som mine venner, som tok ungdomskolen SVÆRT alvorlig seriøst. Når jeg har fullført læretiden min da er jeg foran dem, fordi jeg har svennebrev og generell studiekompetanse fra yrkesfag, mens de har ikke fagbrev/svennebrev eller generell studiekompetanse fra yrkesfag. Ungdomskolen er en av de mest meningsløse periodene i ditt utdannings liv. For folk på ungdomskolen nå; fokuser KUN på matematikk og engelsk. Fokuser bare på karakterene dersom det er en spesifikk videregående skole du vil inn på, men ikke få høyere snitt enn nødvendig. Ikke stryk i noen fag, det er faktisk mulig. Jeg burde ha redusert min innsats til 2 i snitt, og 50-60 dager fravær, slik at jeg kunne ha prestert minimalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå