Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

GTX580 Sli får system ustabilt

Anbefalte innlegg

Yo!

Har et ganske "stort" problem som jeg trenger hjelp med.

Jeg har et i7 920 setup med GTX580 sli, lydkort, masse vifter osv på "kun" 750W Corsair TX PSU (3 år gammel PSU). Problemet er at når jeg spillet spill som bruker mye GPU kraft ala BF3, så blir skjermen svart og jeg blir sendt til skrivebordet, eller så blir skjermen konstant svart slik at jeg må ta av PCen. I tilegg hender det jeg ikke får åpnet Nvidia Control Panel.

Har prøvd og bytte rundt skjermkortene, byttet SLi bridge, prøvd ut alle PCI slottene med ETT kort etc for og sjekke at alle PCI slottene fungerte. Ved PCI-E slot 2 så hendte det at skjermen ble helt grønn med 1 gang jeg begynte og spille... Men det skjedde ikke når jeg byttet om skjermkort. Og skjermkortet jeg brukte når jeg fikk slikt har ikke problemer når det er i PCI slot 1:P

Beklager for mitt dårlige språk :p

Men stor takk til den som kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke umulig at strømforsyningen er for svak. Kondensatorene blir slitt med tiden.

Har du flere PSUer tilgjengelig, kan du forsøke å koble opp den og få den til å gi strøm til det ene skjermkortet bare for å sjekke.

Endret av Lacim
Lenke til kommentar

Høres ut som PSUen din ikke henger med desverre. Såfremt du har prøvd hvert kort for seg alene, og vet at begge virker "solo", så er det nok PSUen din som ikke klarer å levere nok gamp når begge GPUene skriker etter strøm.

Du kan prøve å koble ut det mest unødvendige av vifter, disker, dvd-drev, PCI-kort (lydkort, wifi osv) og se om det utgjør noen forskjell. Alternativt kan du også laste ned et program som du kan overvåke spenningen med, selv bruker jeg AIDA64 (tidligere Everest), og den gir meg spenningsverdier på min TX750W, og kan loggføre de slik at jeg kan sjekke etter en evt. kræsj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...