Gå til innhold

Jobb innenfor elektro yrke

Justshy

Anbefalte innlegg

Hei jeg jobber som elektriker nå men finner ikke jobben særlig utfordrende eller morsomt det er få øyeblikk der jeg får feilsøke og fikse ting drive med mere avanserte ting har jeg det artig.

Synes det er unødvendig å være miserabel i 8 timer før man kan dra hjem, noen som har noen forslag?

Har gruppe "L" fagbrev.

mvh Justshy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes firmaer, gjerne innen oljeservice som ansetter elektrikere som serviceteknikkere/ingeniører. Jobber som regel med PLS/elektro relaterte ting. På kraner og boreutstyr på rigger/skip verden over. Offshore og på land, på land er det da gjerne på verft i østen under bygging og commisioning.

Kan anbefales! :) Spennende jobb med masse utfordringer og veldig variert arbeid. Du må dog være fleksibel og du er alltid på reisefot når du jobber. Men godt med helt fri når du er hjemme.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hei du

Nøkkelen til å ikke kjede seg på jobb er å finne en bedrift som holder på med litt interessante saker. Boliginstallasjon skjønner jeg godt man blir lei av etter noen uker.

Prøv å let deg frem til bedrifter som driver med teknisk installasjon på fabrikker, leverer automasjonsløsninger og så videre. Det finnes noen i nesten hver by.

Jeg har selv gruppe L og arbeidet i en bedrift som holdt på med slike interessante saker. Dette har senere banet veien for meg slik at jeg nå jobber som serviceingeniør i en ganske stor automasjonsbedrift og dagene mine er fullt med herlige utfordringer og massivt utstyr.

Lenke til kommentar

Som tidligere sagt. Man må nesten bare se etter en bedrift som har litt andre kunder enn næringsbygg og bolig. De fleste bedriftene i dag har en hjemmeside som forteller hva dem driver på med, og om du sender litt søknader rundt (og ikke er arbeidsledig) så kan det lønne seg å spørre om dette og indikere at du er interessert i industri/automatisering og skip. Dog bør du jo ha både vilje til å lære deg nye ting, og ha kunnskaper om dette.

Min første arbeidsgiver drev på med ALT. De reparerte elektriske rullestoler og sveiseapparat, hadde skipsinstalasjoner, automatiseringsavdeling i tillegg til bolig, næringsbygg og industri. Jeg kjedet meg kun de periodene jeg var på anlegg, men vi rullerte alltid personellet slik at man sjeldent hadde to lengre anleggsperioder etter hverandre. Klart det var kjipe dager og kjipe jobber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...