Hanske Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Jeg har ikke, og kjenner ingen, med aspbergers, men jeg har lagt merke til et fellestrekk som to jeg har sett på TV har. De har begge aspbergers og en er mann og en er dame. Jeg syntes begge hadde en veldig lik stemme. En litt tynn stemme som sprekker ofte. Hvis jeg hadde hørt begge snakke uten å se dem, tror jeg kanskje ikke jeg hadde kunnet skille dem. Så, er det en tilfeldighet, eller kan aspberger påvirke stemmen på noe vis? Lenke til kommentar
2DG Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Kan umulig være rent fysisk. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 (endret) Det er kun en tilfeldighet da Asbergers kun påvirker formen på hjernen, og ikke f.eks halsen. Edit: Form == Egenskap, eller hvordan ting er koblet opp. En hjerne er en hjerne så den ser alltid ut som en, så dag1234 har rett, men på en annen side så er funksjonen litt modifisert noe som vil si at vi kan påstå at "den har en annen indre utforming" på dageligspråket, uansett hvor galt det er å si det. Endret 20. november 2011 av del_diablo Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Aspergers syndrom er en medfødt hjernedysfunksjon som viser seg ved avvikende utvikling på flere områder. Disse har ingen ting med formen på hjernen å gjøre. En rekke symptomer utgjør et syndrom, hos AS er det de vanligste symptomene: sosiale problem i form av vansker med å avkode sosial kommunikasjon da språklige utsagn lett tolkes for konkret, motoriske vansker som viser seg særlig i grovmotorikk, spesielle og avgrensede interesser og ofte språklige særegenheter: de kan ha monoton og melodiløs tale. IQ er som regel normal. Så hanske har helt rett i sine observasjoner. Dag E: typo Endret 20. november 2011 av dag1234 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 Aspergers syndrom er en medfødt hjernedysfunksjon som viser seg ved avvikende utvikling på flere områder. Disse har ingen ting med formen på hjernen å gjøre. En rekke symptomer utgjør et syndrom, hos AS er det de vanligste symptomene: sosiale problem i form av vansker med å avkode sosial kommunikasjon da språklige utsagn lett tolkes for konkret, motoriske vansker som viser seg særlig i grovmotorikk, spesielle og avgrensede interesser og ofte språklige særegenheter: de kan ha monoton og melodiløs tale. IQ er som regel normal. Så hanske har helt rett i sine observasjoner. Dag E: typo Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå